Mléčné výrobky podporují hubnutí, tvrdí odborníci
Častá konzumace mléčných výrobků nevede ke přibývání na váze, překvapivě tvrdí australští odborníci. Dietologové spolu s dobrovolníky při pokusu zjistili, že ten, kdo si dopřával pětkrát denně sýr, jogurt či nízkotučné mléko, zhubl více.
Mléčné výrobky jsou bohaté na bílkoviny, které zvyšují pocit sytosti.
FOTO: fotobanka Profimedia
pondělí 26. října 2009, 11:26 - Perth, Austrálie
Čtyřicítku dobrovolníků sledovali experti z Perthu po dobu dvanácti týdnů, kdy dotyční museli konzumovat stravu chudou na kalorie, ale někteří z nich mohli jíst více sýrů, jogurtů a nízkotučného mléka.
A podle výsledků osoby, které si dopřály pět porcí mléčných výrobků denně, zhubly více než ty, které konzumovaly jen tři porce denně. Měly také nižší krevní tlak, méně břišního tuku a výrazně si zlepšily celkovou kondici ve vztahu k chorobám srdce a diabetu.
Mléčné výrobky jsou bohaté na bílkoviny, které zvyšují pocit sytosti a navíc urychlují metabolismus. |
„Lidé se běžně domnívají, že když se snaží zhubnout, mléčné výrobky jsou klíčovými potravinami, které musejí vyřadit, protože jsou bohaté na tuky. Tato studie ale dokazuje, že když se snažíme zhubnout, měli bychom naopak zvýšit množství mléčných výrobků ve své stravě, ale celkový energetický obsah našich pokrmů se musí snížit,“ tvrdí autoři studie z Curtin University of Technology.
Podstatné je tedy nejen to, že se zvýší konzumace mléčných výrobků, ale že zároveň dojde ke snížení celkové energie přijaté potravou.
Žena
V Brně začaly veletrhy módy a obuvi Obrazem
Venku mínus dvanáct, uvnitř pavilonu P podívaná, která dokázala rozehřát. Tak začaly v neděli na brněnském výstavišti odborné kontraktační...
Jan Tříska: Pravda a láska jednou určitě zvítězí Video
Už pětatřicet let žije na břehu Pacifiku, za svou hereckou profesí však jezdí po celém světě. Kvůli poslední sérii představení Kumšt...
Život s despotou? Utečte, dokud to jde Video
Zamilovat se do despoty není nic složitého. Většina z nich působí na první pohled velmi mile, starostlivě až láskyplně. Ženy v nich...



