„Budeme provádět kontroly automobilů ve stylu dopingových testů. Budou neohlášené a budou se konat každý rok. Automobily budou vybírány náhodně, a to například přes autopůjčovny," řekl Dobrindt.

KOMENTÁŘE DNE:

Rozvrácená společnost? - Nad důsledky migrační krize se zamýšlí Thomas Kulidakis - Čtěte zde >>

Volkswagen loni v září přiznal, že do zhruba 11 miliónů naftových automobilů po celém světě instaloval software umožňující manipulovat s testy emisí oxidů dusíku. Skandál se týká rovněž 1,2 miliónu vozů české divize Škoda Auto.

Aféra podle listu Bild otřásla německou ekonomikou a poškodila pověst automobilového průmyslu.

„Postarám se o to, aby Volkswagen vzniklé škody napravil,” uvedl Dobrindt. „Kromě toho chceme zajistit, aby se takovéto manipulace neopakovaly, a budeme pokračovat v rozvoji kontrolního systému,” dodal.

Volkswagen přitom koncem ledna odmítl žádost evropské komisařky Elžbiety Bieńkowské, aby poskytl zákazníkům v Evropě za skandál kolem měření emisí podobné odškodnění jako zákazníkům ve Spojených státech. Tam jako kompenzaci dotčeným nabízí tisíc dolarů (25 tisíc korun), zvažuje i odkoupení nebo výměnu vozidla. [celá zpráva]