Článek
Cílem setkání se šéfem automobilky Winfriedem Vahlandem a členem představenstva VW Jochemem Heizmannem, který má v rámci koncernu na starosti veškeré záležitosti týkající se Číny, bylo především představení české výroby a debata o síti výrobních závodů ve světě. Pro českou automobilku má Čína velký význam, protože je jedno z největších odbytišť.
„V současné době je čtvrtina našeho celkového odbytu právě na čínském trhu. Předpokládáme, že do konce desetiletí vzroste na 30 procent,“ uvedl předseda představenstva Škoda Auto Winfried Vahland.
Při předpokládaném celkovém růstu prodeje na 1,5 miliónu aut by to znamenalo půl miliónu prodaných vozů ročně. Škodovky se v Číně prodávají od roku 2007, od té doby se jich prodalo 1,2 miliónu. K dispozici mají čínští zákazníci na výběr ze šesti modelů.
„Nedávno tam byly představeny Rapid Spaceback a Yeti, v této době se tam zavádí na trh nová Octavia a plánujeme tam nový Superb a po představení nové Fabie v Paříži bude následovat i její představení v Číně,“ dodal Vahland.