Hlavní obsah
Některé potraviny dokážou přispět ke snazšímu usínání. Foto: Profimedia.cz

Potraviny, které pomohou s lepším usínáním

Výsledky nedávné studie ukázaly, že mnoho lidí, kteří prodělali covid-19, trpí nespavostí. Ostatně bez ohledu na koronavirus se s problémy se spánkem setkal alespoň jednou za život každý z nás. Jaký vliv má na spánek strava a které potraviny mohou pomoci s jeho lepší kvalitou?

Některé potraviny dokážou přispět ke snazšímu usínání. Foto: Profimedia.cz
Potraviny, které pomohou s lepším usínáním

Potraviny s vysokým obsahem melatoninu

„Melatonin je přirozeně se vyskytující hormon v lidském těle, kterému se přezdívá hormon spánku. Vzniká jako reakce mozku na tmu a pomáhá také s nastavením cirkadiánních rytmů,“ říká výživová poradkyně Shana Minei Spenceová pro Huffington Post.

Ačkoliv si tělo dokáže melatonin samo vytvořit, můžete do svého jídelníčku zahrnout i potraviny, které v sobě melatonin obsahují a podpořit tak svůj spánek. Vyskytuje se například v mandlích, které si můžete v malém množství dopřát kdykoliv během dne.

Potraviny, jako jsou například tvaroh nebo jogurt zase obsahují tryptofan, který zvyšuje produkci melatoninu, a proto jsou rovněž vhodné, pokud bojujete s usínáním.

Spenceová doporučuje konzumovat potraviny bohaté na melatonin nejméně hodinu nebo 30 minut před spaním, kdy má melatonin na naše tělo největší vliv.

Pomocník jménem hořčík

Podobně jako melatonin hraje i hořčík významnou roli v usínání. „Hořčík pomáhá bojovat se záněty a rovněž snižuje hladinu stresového hormonu kortizolu, o kterém je známo, že přerušuje spánek,“ říká Spenceová.

Některé studie uvádějí, že nedostatkem hořčíku trpí až 75 % Američanů. Tento minerál je přitom zastoupen v široké škále potravin od listové zeleniny, přes mandle, arašídy až po slunečnicová semínka.

Začněte den například ovesnou kaší s ovocem nebo celozrnným chlebem s vejcem a k obědu či večeři si dopřejte rybu s bulgurem, který je rovněž nabitý hořčíkem.

Pozor na sladké a polotovary

Zdravý životní styl je klíčem ke spokojenému životu. Naopak nezdravé a sladké potraviny mohou vést k prudkému zvýšení cukru v krvi a problémům s trávením.

„Vyhněte se průmyslově zpracovaným potravinám a dejte přednost kvalitním celozrnným výrobkům a komplexním sacharidům, které navrátí zažívání do rovnováhy,“ souhlasí Spenceová.

Teplý nápoj před spaním

Pokud máte problémy s usínáním, vyzkoušejte před spaním popíjet šálek teplého bezkofeinového nápoje.

„Ideálním pomocníkem na nespavost je heřmánkový čaj nebo zlaté mléko, které se připravuje z kravského mléka, kurkumy a medu,“ dodává Spenceová.

yknivoNumanzeSaNyknalC
Sdílejte článek

Seznam.cz zavádí tlačítko Líbí se

Dejte redakci i ostatním čtenářům vědět, jaký obsah stojí za přečtení.

Články s nejvyšším počtem Líbí se se budou častěji zobrazovat na hlavní stránce Seznamu a přečte si je více lidí. Nikomu tak neuniknou zajímavé zprávy.

Reklama

Výběr článků