Základem krášlicího efektu je každodenní suchá masáž před sprchováním nebo koupelí. Zvýší krevní oběh, díky němuž se pokožka prokrví až po jemné kapiláry. Na mytí používáme kvalitní mýdla či gely a po opláchnutí ještě do mírně zavlhlé pokožky vtíráme tělový krém nebo mléko - stačí dvakrát týdně.

Suchá pokožka ovšem vyžaduje mastnější přípravek každý den. Nanášení usnadní houbička na delší rukojeti. Komu se na zádech tvoří akné, musí i tato místa ošetřovat speciální léčivou kosmetikou.  

Kroužíme rameny

Ohnutá záda, povolená ramena a hlava skloněná vpřed přidají člověku rázem nejen na letech, ale časem i na bolestech. Zabráníme tomu, když několikrát denně zakroužíme rameny vzad a vpřed, vytáhneme je vzhůru, podržíme a necháme klesnout. Ramena je třeba stále táhnout trochu zpět a hlavu nést vzpřímenou.

Měli bychom si také ověřit, zda při práci sedíme správně, jinak nás zcela jistě čekají degenerativní změny na páteři. Mimochodem, naši předkové moc dobře věděli, proč nutili děti, aby ve škole seděly s rukama za zády. Musíme si ale hlavně ujasnit, jaká židle nebo křeslo nám v souvislosti s určitou činností nejlépe vyhovují. Reakce na špatné sezení sice nepřijde hned, ale dlouho to také trvat nebude.

Hlasujte v anketě pod článkem:
Hrbíte se?

Závažnou chybu na půvabu zad představují tukové polštářky v zadní partii šíje. Dají se poměrně snadno zlikvidovat poštipováním, hnětením a masírováním, což lze v těchto místech zvládnout poměrně snadno. Horší už jsou záštipce mezi lopatkami a pasovou linií. Tuk se tam totiž drží velmi tvrdošíjně a platí na něj jedině celkové zhubnutí. V péči o záda jsou také dobrým pomocníkem masírovací strojky a je příjemné i účinné, pokud jsou ještě vybaveny infračerveným zářením.