Pár jednoduchých cviků urychlí rehabilitaci po celodenní práci, uvolní oční svaly a akomodaci, díky čemuž se budete cítit více svěží a váš zrak bude mnohem ostřejší.

„Oční jóga oči uvolní a funguje jako přirozená masáž oka. Oku prospívají krouživé pohyby, pohledy různými směry, nahoru, dolů a do různých stran. Cvičení urychlí látkovou výměnu v oku a jeho okolí, což má pozitivní účinky na zrak. Cviky jsou tak vhodné pro všechny, ale nejvíce je ocení ti, kdo pracují několik hodin denně na počítači, a také ti, kterým se zvětšuje oční vada,” vysvětluje Pavel Stodůlka, přednosta sítě očních klinik Gemini.

To potvrzuje i doc. Mudr. Zuzana Hlinomazová, Ph.D. z kliniky Lexum a dodává: „Oční jóga je také výborným pomocníkem u počínající presbyopie - vady způsobené stárnutím organismu. Cvičení může oddálit nutnost nošení brýlí až o několik let.“

Cvičení není vhodné jen pro lidi, kteří jsou krátce po operaci očí. U nich lékaři doporučují cvičit až měsíc po operaci.

„Cviky doporučuji provádět třikrát denně, minimálně pravidelně večer před usnutím,“ uzavírá téma Pavel Stodůlka.

Na závěr celého cvičení nezapomeňte oči opět uvolnit. Přiložte na ně dlaně tak, aby oči zakrývaly, ale nedotýkaly se jich. Ujistěte se, že nikudy neprochází světlo. Snažte se myslet na pozitivní události a maximálně se uvolnit. Toto cvičení by mělo trvat alespoň tři minuty.