K rozvoji celulitidy na různých částech těla dochází, když jsou tukové buňky (nejčastěji na bocích, stehnech či hýždích) přetěžovány. Výsledkem je pak nevzhledná pokožka s ďolíčky.

„Zeptejte se jakékoli ženy na celulitidu a určitě bude hned vědět, co máte na mysli. Tři ze čtyř žen vám ji rovnou mohou i ukázat. Málokterá už ale ví, jak se jí zbavit,” uvedla pro Daily Mail Sarah Brewerová, výživová poradkyně a autorka mnoha knih o zdravém životním stylu. V jedné z nich popisuje, jak se pomocí cvičení, a především správného stravování s celulitidou vypořádat.

Co jíst

Zaměřte se na nízkotučnou, celozrnnou stravu, která je co nejvíce organická (některé chemikálie používané v zemědělství mohou přispět k tvorbě celulitidy). Vybírejte převážně rostlinnou stravu, jídla živočišného původu obsahují často hormony, které mohou negativně ovlivnit výskyt celulitidy.

Zařaďte do jídelníčku hnědou rýži a těstoviny, celozrnný chléb, luštěniny a fazole. Jezte pravidelně ryby - omega3 rybí oleje mají příznivý vliv na krevní oběh a pružnost buněčných membrán.

Používejte zdravé oleje - ze lněného semínka, dýňový, olivový, avokádový - na vaření i do salátů. Zařaďte do jídelníčku více zelené zeleniny - surové zelené plody jsou plné vlákniny, antioxidantů a enzymů, které mají čisticí účinek na střeva a pomáhají odstraňovat toxiny z těla.

Pijte vodu, bylinné čaje, ovocné a zeleninové šťávy (neslazené a zředěné), které napomáhají odstraňování toxinů.

Čemu se vyhnout 

Omezte cukr a rafinovanou mouku (produkty z bílé mouky, koláče, sušenky apod.). Snižte příjem soli - vybírejte si produkty s jejím nízkým obsahem, zbytečně nesolte při vaření či následném dochucování.

Vyhněte se nasyceným a trans tukům a průmyslově zpracovanému masu (párky atd.).

Vyvarujte se umělých sladidel, vsaďte na ta přírodní.

Další způsoby, jak zmírnit celulitidu 

Vyzkoušejte minerální sůl z Mrtvého moře. Při koupeli ji jemně masírujte do pokožky, stimulujete tím oběh a podpoříte odlupování staré kůže.

Zhubněte. Trvalý úbytek hmotnosti formou diety a cvičení snižuje podkožní zásoby tuku.

Cvičte denně nejméně 30 minut. Jezděte na kole, choďte na aerobik, na dlouhé procházky, plavejte - to vše je vynikající pro posílení svalů a zlepšení krevního oběhu.

Může se vám hodit na službě Zboží.cz: