Přestaňte s dietou

„Přestaňte s dietou a nepočítejte kalorie,“ doporučuje doktorka Marilyn Glenvillová, autorka Natural Alternative to Sugar, kterou citoval server Daily Mail. Říká, že u většiny lidí dieta nefunguje, protože neustále hladoví. To ale tělo vnímá jako stres, a proto si tuky v těle ukládá takzvaně „na horší časy“.

Jezte málo, ale často

Základem úspěchu je snažit se udržet hladinu cukru v krvi stabilně tak, že budete jíst každé tři hodiny. To tedy znamená dopřát si nejen snídani, oběd a večeři, ale mezi každé jídlo vložit i malou svačinu. Mezi jídly by měl být maximální rozestup tři hodiny.

Snažte se vyhnout sacharidům

Že by se nemělo jíst po páté hodině odpoledne, je přežitek. Faktem ale je, že dietologové doporučují nejíst po šesté odpolední žádné sacharidy. Odborníci říkají, že tento zvyk povětšinou funguje, aby si tělo odvyklo na mlsání po večerech. Protože mu nebude rapidně klesat hladina cukru v krvi, nebude si žádat o jeho doplnění.

Nepřeskakujte snídani

Pokud se nenasnídáte, tělo začne okamžitě hladovět. Výsledek? Začne v sobě skladovat tukové zásoby a pro vás bude daleko obtížnější kila shazovat. Najděte si čas alespoň na malou, ale výživnou snídani. Pokud doopravdy nestíháte, řešením pro vás může být například snídaně připravená předchozí večer (vločky s ovocem a jogurtem ve snídaňové krabičce) anebo narychlo rozmixované ovoce, tzv. smoothie.

Odstraňte rafinované a přidané cukry

Vyhněte se jakýmkoli potravinám, které mají za následek rapidní nárůst cukru v krvi. Většinou mezi ně patří především sladké pečivo, omáčky apod. Jak hladina cukru v krvi stoupá, slinivka produkuje inzulín. Jenomže čím vyšší hladina inzulínu, tím více se ukládá tuk v těle a naopak. Vyměňte proto bílé pečivo za jeho celozrnné alternativy, dávejte si také pozor na kofein a alkohol.

Přidejte bílkoviny

Protein (bílkovina) zpomaluje proces zpracovávání sacharidů v žaludku. Je jedno, zda přidáte rostlinnou, nebo živočišnou bílkovinu, pokud ji ale spojíte společně s konzumací sacharidů, jídlo budete déle trávit, a tak můžete předejít chutím na sladké, což je v procesu hubnutí velmi užitečná věc.

Jezte základní tuky

Někteří lidé nejenže dlouhodobě konzumují nízkotučné výrobky označené pojmem „light“, ale mají také deficit v podobě zdravých tuků. Tedy esenciálních mastných kyselin, které obsahují tučné ryby, ale také ořechy a semena. Tyto zdraví prospěšné tuky pomáhají zlepšit funkce metabolismu.

Přidejte klíčové živiny

Mnoho chemických reakcí se podílí na tom, aby se glukóza místo na tuk přeměnila na energii. A jsou určité látky a vitaminy, kterými tomuto procesu můžete napomoci. Nejdůležitější je chrom, hořčík, zinek, vitamin B, koenzym Q10 a také extrakt ze zeleného čaje a aminokyseliny. V období chřipek můžete tyto vitaminy konzumovat především v podobě doplňků stravy. Nejlepší je ale varianta pestré, vyvážené stravy.

Cvičení

„Čím více svalů máte, tím více spotřebujete kalorií a tím pádem také více tuků spálíte,“ vysvětluje nutriční specialistka Super Food UK Shona Wilkinsonová. Doporučuje zaměřit se na budování svalové hmoty, k čemuž pomáhá speciální silové cvičení.