Chcete-li zhubnout, dělejte to a dodržujte ono. S tím se setkal snad každý, kdo chtěl někdy shodit nějaké to kilo. Ne všechno, co se ale všeobecně radí, je ku prospěchu věci.

Server Women’s Health magazine přinesl přehled toho, co rozhodně ženy nemají dělat, pokud už nějaká kila navíc mají. Mohlo by se totiž stát, že místo hubnutí by bylo výsledkem jen další přibývání na váze.

Nevynechávejte jídla

Logickou odpovědí na to, jak zhubnout, je u mnohých žen jediné – přestat tolik jíst. Chvilkově to možná sice pomůže, v delším výhledu však rozhodně ne. Mnohé studie dokládají, že pravidelné stravování každých pár hodin pomáhá stabilizovat hladinu cukru v krvi a eliminuje tak i různé chutě, které by v důsledku nepravidelné stravy mohly člověka přepadnout.

Proto plánujte dopředu a jezte opravdu každých pár hodin, a to i když nemáte vyloženě hlad. Protože až vás náhodou přepadne, sníte toho mnohem více, než bude zdrávo.

Netrestejte samy sebe

Mnohé ženy trestají samy sebe tím, že si neustále opakují, jak jsou tlusté, ošklivé atd. Kromě nedostatečné sebeúcty má takové chování ještě jeden efekt. V souvislosti s tím se cítí ženy více v depresi a naštvány, což vede k častějšímu a hlavně návalovému přejídání.

Nekupujte hned nové věci 

Hubnutí nějaký ten čas zabere. Pořizovat tak hned nový šatník, když zhubnete sotva pár kilo, není nutné. Pokud je vám vše velké, rozhodně se hodí pár nových kousků, už jen pro lepší pocit. Pokud ale doma máte oblečení, do kterého chcete zhubnout, jsou nadměrné výdaje zbytečné.

Nevažte se při každé příležitosti 

Aktuální váha sice hned prozradí, zda se něco podařilo zhubnout, rozhodně ale nebude ukazovat nové výsledky každý den. Kvalitní hubnutí, které má vydržet, je otázkou času, a proto je třeba trpělivosti.

Zkuste se tak vážit například jednou týdně a ve stejnou dobu.

Nepřepínejte se při cvičení 

Začít cvičit je určitě dobré, ale je třeba postupovat pomalu. Stanovte si úroveň námahy, kterou lehce zvládnete, a postupně přidávejte. Přehnaným cvičením si nejen můžete přivodit úraz, ale také zhoršit možné výsledky při hubnutí.

Nepřestávejte s pohybem

Rozhodně ale s pohybem a cvičením nepřestávejte. Je lepší jakýkoli malý a pravidelný pohyb než žádný.

Vyhněte se pochybným dietám

Diety a hubnoucí programy, které už na první pohled nebudou mít dlouhého trvání, raději hned vynechte. Stejně jako ty, které slibují až nesmyslné zhubnutí během velmi krátké doby. Nejenže bývají krátkodobé – mohou také vážně poškodit organismus. Nehledě na to, že po takovém rychlém zhubnutí se váha většinou vrátí rychle zpět, a možná ještě něco přibude.

Klíčem k trvalé a optimální váze je jíst vyváženou stravu, kde bude zastoupeno vše potřebné.

Nepodceňujte hlad 

Poslouchejte své tělo a rozhodně nepodceňujte projevy hladu. To totiž povede jen k následnému přejídání. Podobně to platí i o velikosti porcí. Pokud už vám tělo řekne, že má dost, a budete se cítit nasyceni, nemusíte automaticky dojídat jen proto, aby se náhodou někdo neurazil.

Nesoustřeďte se na to, co nesmíte jíst 

Soustředit se na negativní věc není nic dobrého. Místo toho, co jíst nesmíte, se raději zaměřte na to, co všechno a v jakých kombinacích smíte. Rozhodně toho nebude málo a bude z čeho vybírat.