Cesta k dlouhému životu by nemusela být tak náročná a nerealizovatelná, jak by se mohlo na první pohled zdát. Alespoň to ve své nové knize tvrdí jeden z předních odborníků na rakovinu, doktor David Argus.

Ve svém díle radí především ženám, jak pomocí poměrně malých změn dosáhnout lepšího životního rozpoložení, být zdravější a dožít se delšího věku.

Přehled některých zajímavých rad z jeho knihy přinesl Daily Mail.

Nahota pomáhá 

Doktor Argus své rady zakládá jakožto odborník právě na různých zdravotních projevech či komplikacích, které s postupem věku mohou přicházet. Je to docela logické, jelikož kdo se těší dobrému zdraví, má i větší šanci dožít se delšího věku.

Jako první tak radí ženám, aby věnovaly velkou pozornost svému tělu, nejlépe aby ho pozorovaly nahé v zrcadle. Tím prý včas odhalí jakékoli případné změny na kůži, které mohou souviset s rakovinou.

Zapomeňte na podpatky 

Boty na vysokém podpatku ženám určitě sluší a dodávají jim na kráse či přitažlivosti, ze zdravotního hlediska už to taková sláva rozhodně není. Dlouhodobé nošení bot na vysokém podpatku totiž může být příčinou mnoha zánětů, které mohou následně způsobovat další nebezpečná onemocnění včetně srdečních chorob, některých druhů rakoviny či autoimunitních onemocnění.

Obuv by tak měla být nejenom krásná, ale na prvním místě především pohodlná.

Dopřejte si kávu a čaj 

Podle doktora je již delší dobu opakovaně prokazováno, že pití kávy a čajů během dne v rozumném množství příznivě ovlivňuje lidské zdraví. Upozorňuje se sice na to, že nadmíra kofeinu je spojována s různými chorobami, jako je hypertenze či rakovina, v malém množství ale negativa nebyla jednoznačně prokázána, spíše naopak.

Pravidelně se stravujte

Mnozí odborníci také často upozorňují na to, že pro celkovou pohodu našeho těla je důležité nejen jíst zdravě, ale také se naučit konzumovat potravu pravidelně ve stejnou dobu.

Pokud totiž tělo neočekávaně nedostane v určitou dobu svůj očekávaný přísun energie, kromě pocitu hladu v něm dojde i k nárůstu stresového hormonu kortizolu. Ten dává tělu signály, aby se nezbavovalo tuku a šetřilo energii. Tím samozřejmě budete sami sobě ničit šance na udržení aktuální hmotnosti, případně jakékoli šance na zhubnutí.

Vstaňte a hýbejte se 

Pohyb jako takový je pro lidské tělo více než potřebný. O to víc v době, kdy mnozí mají sedavé zaměstnání a k tomu ještě třeba navíc holdují nezdravému způsobu života. Čím více sedíte na úkor pohybu, o to víc hrozí výskyt obezity, cukrovky a kardiovaskulárních onemocnění.

Pohyb je opravdu potřeba, tím se ale rozhodně nemyslí třeba jen hodina tréninku dvakrát týdně. Je potřeba i více chodit, omezit jízdu autem, místo eskalátorů chodit po klasických schodech atd., zkrátka je třeba využít každé příležitosti. Jak totiž vědci upozorňují, ani dvouhodinové intenzivní cvičení dostatečně nekompenzuje zbylých 22 hodin během dne, které většinou prosedíme v práci, autě, na obědě či poradě.

Nehrbte se 

Správný postoj je důležitou potřebou pro zdravý život. Kromě bolavého krku a zad, které s sebou špatný postoj přináší, hrozí i artritida, problémy s krevním oběhem, dýchací potíže či problémy s trávením.

Založte rodinu

Jedním z důvodů, proč někteří lidé žijí déle, je skutečnost, že mají rodinu. Lidé s vlastními potomky a hromadou přátel jednoduše podle statistik žijí déle.

Dopřejte si sklenku vína 

Jsou jedinci, kteří se zarytě vyhýbají alkoholu, a je jedno, z jakého důvodu. Podle odborníků není potřeba tak činit, pokud to ovšem není kvůli nějaké nemoci či jinému zdravotnímu problému. Malý příjem alkoholu, převážně červeného vína, se prý dokonce doporučuje, protože snižuje riziko výskytu onemocnění srdce.

Ženy si prý mohou dopřát sklenku denně, muži pak maximálně dvě.

Usmívejte se 

Úsměv nic nestojí, a přesto se s ním dají dělat velké věci. Zlepšuje náladu, pomáhá tlumit bolest, navíc jeho praktikováním se dostávají do těla prospěšné endorfiny a serotonin, které snižují hladinu stresu v těle.