1. chyba – čím více posiluji, tím více hubnu

Ženy si často myslí, že když budou pravidelně dřít v posilovně či na spinningu, tak rychle zhubnou, což je samozřejmě špatně. Místo hubnutí začnou nabírat svalovou hmotu. Mnohem efektivnější je kombinovat posilování s kardio tréninkem (běh na pásu, jízda na rotopedu apod.), což maximálně splňuje kruhový trénink.

2. chyba – po páté hodině již nemůžu jíst

Plno žen stále žije v přesvědčení, že večer by se po 17. hodině nemělo jíst. „Vše záleží na tom, v kolik chodíte spát. Důležité je nejíst přibližně dvě hodiny před spánkem, aby tělo mělo ještě čas vše strávit. Večer by se měla jíst jídla obsahující bílkoviny a aminokyseliny, které obnovují svalovou hmotu. Přílohy ve formě sacharidů si nechte spíše na oběd,“ říká Lucie Miláčková – výživová odbornice fitness Expreska.

3. chyba – při hubnutí mohu jíst ovoce, kolik chci

Ovoce je jistě hodnotný zdroj vitamínů, ale pokud chcete úspěšně hubnout, měly byste ho konzumovat v přiměřeném množství a vědět, které si vybrat. Kromě lahodné chutě a zdraví prospěšných látek je totiž ovoce i zdrojem jednoduchých cukrů. Při redukční dietě se doporučují dvě porce ovoce denně. Nejlépe dopoledne a v časnějších odpoledních hodinách. Ovoce, které není při dietách příliš vhodné, je banán a hroznové víno. Naopak ideální jsou jahody, maliny, jablka, ostružiny nebo například švestky. Ovoce jezte v syrovém stavu. Na kompoty, kandované a sušené ovoce si při dietě nechte raději zajít chuť. Výjimkou jsou sušené meruňky, které v malém množství nevadí.

4. chyba – light potraviny mi zajistí štíhlou linii

Máte v ledničce většinu produktů v light verzi? Při dietě jsou light potraviny pouze lehkým pomocníkem. „Lidé si mnohdy nakoupí light jogurt a místo jednoho jich sní více, protože si myslí, že po nich nepřiberou. A kalorie se tak začnou pomalu hromadit. Light potraviny jsou navíc často plné různých chemických dochucovadel a náhražek a nejsou proto pro naše tělo ideální. To samé platí pro mléko. Odstředěné mléko má na rozdíl od polotučného mléka pouze o jedno procento méně tuku. Polotučné mléko navíc obsahuje více vitamínů vázaných na tuk,“ dodává Lucie Miláčková.