Při OMG dietě jde především o snižování poměru tuků. Člověk při ní jí pouze třikrát denně, přičemž snídat nesmí dříve než v 10 hodin ráno. Ve stravě navíc musí dominovat bílkoviny a člověk by se měl zcela vyhnout některým druhům ovoce, protože blokují spalování tuků. Zakázané jsou také ovocné šťávy a smoothies, jež prý způsobují přejídání, či zelenina jako brokolice, která v sobě obsahuje velké množství sacharidů (jako Coca Cola).

Paul Khann navíc doporučuje začít den studenou koupelí, jež je velmi účinná v boji proti celulitidě. Po koupeli by si měl každý dopřát šálek kávy.

Britská redakce deníku Daily Mail oslovila přední odborníky na výživu a požádala je o jejich pohled na dietu OMG a jejich argumenty pro a proti.

Brokolice obsahuje příliš mnoho sacharidů

Khann doporučuje sníst denně maximálně 120 g sacharidů. Podle výživových tabulek 100 g brokolice obsahuje cca 5,4 g sacharidů. Přesto ji Khann považuje za velmi nebezpečnou potravinu a přirovnává ji k plechovce coly (100 ml Coca coly obsahuje 10,6 g sacharidů, přičemž ale obsahuje i kofein, který urychluje metabolismus).

Podle odborníků na výživu je omezení sacharidů skutečně správným krokem. Nejsnáze hubnou ti, co přijmou stejné množství sacharidů a bílkovin. Vědecké studie navíc dokázaly, že lidé konzumující potraviny bohaté na bílkoviny a potraviny s nízkým glykemickým indexem hubnou mnohem snáze, než ti, co hubnou pomocí nízkotučné a nízkosacharidové diety.

Každý člověk navíc zpracovává sacharidy jinak, a jak tvrdí přední dietologové, věčným dietářům se sacharidy ukládají jako tuk snadněji než těm, co diety nedrží.

Nebezpečné ovocné šťávy a smoothies

Ovoce obsahuje dostatek vlákniny a živin. Zároveň ale také fruktózu, která zastavuje leptin, což pomáhá vypnout chuť k jídlu. Tudíž po snězení ovoce se člověk nikdy necítí tak plný, jak ve skutečnosti je.

Nebezpečí ovocných šťáv a smoothies pak spočívá právě v tom, že člověk díky nim vypije mnohem více fruktózy, než by mohl ve skutečnosti sníst. Tudíž sní mnohem víc kalorií, a to bez povšimnutí. Nápoj sám o sobě člověka tolik nezasytí.

Podle odborníků právě ovocné šťávy mohou za přibírání na váze či nehubnutí u lidí, kteří se snaží jíst zdravě. Obvykle jí hodně ovoce či pijí ovocné koktejly, čímž do sebe ale dostanou i 300 kalorií za pár minut. Podle doktora Le Rouxe dokonce některé ovocné smoothies obsahují více kalorií než koktejl v McDonalds. Proto všem lidem radí: " Pokud máte rádi ovoce a nedokážete se ho vzdát, pak si dejte maximálně jeden plod denně."

Pití černé kávy

Podle Khanna dva šálky kávy denně posilují nervový systém a pokud člověk vypije kávu nalačno, pak má jistotu, že tělo začne tuk spalovat rychleji, a to dokonce až 4 - 5 hodin po vypití kávy.

Odborníci na výživu potvrzují, že kofein urychluje metabolismus asi o 10 %, navíc zvyšuje tepovou frekvenci a zvyšuje průtok krve. Podle jedné studie z roku 2011 kofein dokonce pomáhá spalovat tuky (po strávení kofeinu dochází ke stimulaci uvolňování tuků do krve, jež se pak stanou primárním zdrojem energie).

Doktorka Nicola Loweová ještě dodává, že kofein snižuje pocit bolesti a úsilí, což může zvýšit výkon, tudíž se člověk necítí ani při cvičení tak unavený a zvládne víc cviků či uběhnutých kilometrů.

Zapomeňte na snídani

Pro mnohé odborníky přes výživu je snídaně tím nejdůležitějším jídlem dne. Pro Paula Khanna naopak součást denního jídelníčku, bez které se člověk snadno obejde. Podle něj je ráno nejdůležitější zacvičit si s prázdným žaludkem, jedině tak se prý správně nastartuje tělo a člověk lépe spaluje i tuky.

Vědecké studie sice potvrzují toto tvrzení, jelikož přerušované hladovění prý skutečně pomáhá zhubnout, spalovat tuky, stabilizovat krevní cukr a snížit cholesterol, čehož vynecháním snídaně dosáhnete. Ale rozhodně tato forma hubnutí nevyhovuje každému a především obézní lidé a lidé s diabetem by to měli řešit se svým lékařem.

Žádné svačinky

Lidé by měli jíst pouze tři jídla denně - brzký oběd, odpolední jídlo a podvečerní jídlo. Pokud se takto stravují, pak mají jistotu, že chuť k jídlu u nich skutečně řídí leptin (chemická látka, která upozorňuje mozek, že jsme nasycení). Větší mezery mezi jídly navíc pomáhají tělu lépe spalovat tuky.

Podle odborníků na výživu tři kvalitní domácí jídla denně (nízkokalorická s vysokým obsahem bílkovin) skutečně mohou vést k tomu, že lidé snáze hubnou, cítí se spokojenější a při hubnutí i méně hladoví. Podle nich právě při svačinkách lidé nejraději hřeší. Proto vynechání svačinek může být skutečně přínosné.

Ranní studená koupel

Ranní koupel ve vodě o teplotě 15 - 20 °C povzbuzuje tělo k rychlejšímu spalování tuků. Je toho dosaženo tak, že uložený tuk se snaží tělo udržet v teple, což zrychlí metabolismus až na 15 hodin.

Podle odborníků studená koupel může skutečně zrychlit metabolismus až o 80 %, ale nikdo doposud neprozkoumal, jak to funguje z dlouhodobého hlediska. V každém případě otužování je zdravé, a i kdyby po něm člověk nehubnul, prospívá imunitě.