Tím, jak se svaly natahují a smršťují, vyvíjejí na lymfatické cévy tlak a dochází tak k průtoku lymfy. Správná cirkulace lymfy má pak vliv na odbourávání podkožního tuku, zvýšení imunity, vyplavování škodlivých látek a nadbytečných tekutin z těla.

Pohyb by tak měl být samozřejmou součástí boje proti celulitidě. Posilování svalů navíc vede k jejich zpevnění, zeštíhlení a ke zformování těla.

A v podstatě je jedno, jakému sportu se věnujete. Stačí svižné procházky či svižná chůze do práce a z práce. Hlavní je hýbat se! Trenérka Sarah Maxwelová, specialistka pro Fitness & Lifestyle značky Nivea, připravila 12 jednoduchých tipů, jak se dopracovat k ladným křivkám.

1. Cvičte vědomě - řadu přínosných cviků provádíte každý den, aniž byste si je uvědomovala. Jejich pozitivní účinek pro vaši kondici však bude mnohem intenzivnější, pokud se na každý pohyb budete soustředit a cvičit vědomě.

2. Zatáhněte břicho - nikdy (ať děláte jakoukoli práci, cvičíte nebo jen při chůzi) nezapomínejte na správné držení těla. Snažte se držet trup rovně, zatáhněte břicho i hýždě a podsaďte pánev, lopatky tlačte k sobě, ramena svěste dolů. Uvolněte se. Prohlédněte se v zrcadle, s překvapením zjistíte, že vám zatažené bříško a rovná záda dokážou ubrat několik let.

3. Procházku stihnete ještě dnes - i když máte pocit, že jste celý den na nohou, přidejte dalších 30 minut chůze. Stačí klidná procházka, která bude přínosem nejen pro vaši kondici, ale i duševní relaxaci. Nemusíte se procházet celou půlhodinu v kuse, můžete si čas rozdělit na několik částí, např. 10 minut ráno, 10 minut přes oběd, 10 minut večer.

4. Využijte každou chvilku - v touze po krásném těle nemusíte hned běžet do fitka a trápit se na posilovacích strojích. Zkuste jen využít každou vhodnou příležitost k pohybu – vážně stačí maličkosti – místo výtahu nebo eskalátoru vyjděte po schodech, berte schody po dvou, vystupte z tramvaje či autobusu o stanici dříve, nechte auto doma a jděte pěšky nebo jeďte na kole... Takový pohyb vám denně ubere několik tukových buněk, aniž byste měla pocit, že se nutíte do něčeho nepřirozeného.

5. Tancujte jako o život - tanec vás zbaví nadbytečných kalorií, zapojíte při něm různé svalové skupiny a hlavně vám přinese radost a zábavu. Pusťte si oblíbenou hudbu a tancujte, zpívejte, skákejte. Odvažte se a užívejte si každý pohyb. A pokud se potřebujete pořádně vyřádit, zajděte na zumbu. Je to v poslední době velký hit. Zumba kombinuje zábavné s efektivním – pobavíte se, při tanci si dobijete baterky a také se pěkně zapotíte a ještě uděláte něco pro sebe. Zabrat dostane skutečně celé tělo, zejména pak svalové partie jako je zadek, nohy, ruce, břicho a ten nejdůležitější sval těla, vaše srdce.

6. Posilujte i u televize - pokud nemáte čas na cvičení a pravidelné posilování, pamatujte, že i málo je lepší než vůbec nic. Využít můžete jakoukoli malou pauzu – při hraní s dětmi, při vaření i při reklamních pauzách v televizi. Každá chvilička cvičení je pro tělo cenným přínosem.

U televize vyzkoušejte cviky na posilování stehenních svalů.

  • Mezi stehna si dejte polštářek nebo míček (overbal) a stlačujte jej. Vždy napočítejte do deseti a povolte. Několikrát zopakujte. Je to skvělé cvičení na posílení vnitřní strany stehen.
  • Lehněte si na bok, hlavu položte na spodní ruku nebo si ji můžete také podepřít. Horní nohu natáhněte a zvedejte nad podložku. V nejvyšší pozici podržte nohu na 2–3 vteřiny, a celé opakujte 16krát. Opakujte s druhou nohou.

7. Cvičte i v kanceláři - i v práci můžete využít pauzu ke cvičení. Do cvičení zapojte svaly paží a hrudníku.

  • Využít k tomu můžete například lahev s vodou. Seďte ve správné pozici, břicho zatažené, záda rovná, paže směřují dolů podél boků. Lokty držte u pasu a obloukem přitahujte lahev, kterou držíte v ruce, směrem k hrudníku. Poté vraťte zpět do výchozí pozice. Ruce vystřídejte a cvičení několikrát opakujte.
  • K posilování hrudníku si pořiďte míček, nebo můžete tlačit jen dlaněmi proti sobě. Sedněte si do vzpřímené pozice, ramena držte dole, lopatky u sebe, zatáhněte bříško. Postupně oběma rukama stlačujte míček a dbejte, aby se vám nezvedala ramena.

8. Zacvičte si i s dětmi - cvičení a péče o děti? Jde to dohromady? Je to jednodušší, než si myslíte. Je to v podstatě jeden velký aerobní maraton. Spočítejte si třeba, kolikrát za den dítko zvednete? Příště, až jej budete zvedat, vědomě zatáhněte břicho, zpevněte hýždě a mějte rovná záda. Dítě zvedejte z podřepu a zapojte stehenní a hýžďové svaly. Procházky s kočárkem jsou skvělou příležitostí ke spálení dalších kalorií, posílení spodní části těla i břišních svalů. Postupně délku procházek prodlužujte a zrychlete tempo, běhejte nebo zkuste kolečkové brusle.

9. Uklízejte za doprovodu hudby - při luxování, vytírání, žehlení či mytí oken se snažte každý pohyb provádět s co největším nasazením, dosáhnete tak maximálního účinku. Nezapomeňte držet břicho zatažené a kolena pokrčená, do každého tahu vysavačem či žehličkou dejte maximum síly a napětí. Pohyby provádějte plynule a silou, záda držte rovně. Možná vám tyto práce půjdou lépe, když si pustíte hudbu. Bylo prokázáno, že hudba zvyšuje výkon a odvádí pocit únavy.

10. Využijte účinné pomocníky - Kromě pohybu nezapomínejte ani na pečující kosmetiku. Neuděláte chybu, když pomůžete pokožce dodat energii pomocí tělového mléka s koenzymem Q10, svůj boj s celulitidou podpoříte také speciálním gelem a sérem a celkový vzhled vašeho těla můžete vylepšit samoopalovacím přípravkem.

11. Dodržujte pitný režim - pro krásu a zdraví je nutný dostatečný pitný režim. A to platí pro všechny – mladé i staré. Voda je nezbytná pro fungování celého organismu a také pro krásu. Dehydratovaná pleť rychleji stárne, a pokud chcete odplavit z těla veškeré odpadní látky, které tělo produkuje, je dostatek tekutin nezbytný. Pijte vodu, minerálky, bylinkové čaje i ovocné a zeleninové šťávy.

12. Protahujte se a relaxujte - pokud se pustíte do pravidelného cvičení, měly byste vědět, že některé cviky je doporučeno provádět pouze několikrát do týdne, nikoli denně. Svaly potřebují regenerovat, aby mohly zesílit a zpevnit se. Po každém cvičení také myslete na protažení a důkladný strečink. Protažením svaly navíc natáhnete a dodáte jim štíhlý vzhled.

Protahovací cvičení můžete provádět doma, vždy by mělo být uvolněné a příjemné. Strečink a protažení související se cvičením můžete spojit s celkovou relaxací a uvolněním. Zpříjemnit si ji můžete relaxační hudbou, aromaterapií atp., zbavíte se tak stresu a napětí, zklidníte se, dobijete baterky a budete spokojenější. Pravidelná relaxace také oddaluje a zpomaluje stárnutí celého organismu a příznivě ovlivňuje psychiku člověka.

FOTA: Nivea