Podle statistik trápí bolesti zad osm z deseti lidí. Náchylnější bývají více ženy, které mají větší sklony ke špatnému držení těla, a to často například v těhotenství nebo také kvůli nadměrně těžkým kabelkám či kvůli nošení těžkých tašek s nákupy, uvedl server Health.

Odlehčete nadměrnou zátěž

Součástí nezbytných doplňků pro muže i ženy jsou různé příruční tašky nebo kabelky, ve kterých najdete ty nejdůležitější nezbytnosti pro osobní nebo pracovní život.

Pokud ale taška váží víc jak 10 % vaší aktuální váhy, je to moc. Nechcete-li z brašny ubrat nějaký obsah, zkuste k ní alespoň přidat dlouhý popruh a noste své příruční "zavazadlo" s popruhem přes prsa, podobně jako například pošťáci. Jestliže ani takové řešení pro vás není přijatelné, pokuste se alespoň zhruba po půl hodině nošení vyměňovat ramena, na kterých tašku nosíte.

Správné držení těla 

Pohodlná pozice při sezení nemusí být vždy ta správná. Důsledně dbát na správné držení těla je důležité hlavně v případě, máte-li sedavé zaměstnání a trávíte třeba u počítače osm či více hodin. V takovém případě se ujistěte, že vždy sedíte se zády opřenými o židli (pokud to nejde, pořiďte si například bederní polštář), obě chodidla by měla být položena na zemi.

Příruční taška či kabelka, kterou nosíte každý den, by váhově neměla přesahovat 10 % vaší hmotnosti.

Příruční taška či kabelka, kterou nosíte každý den, by váhově neměla přesahovat 10 % vaší hmotnosti.

FOTO: fotobanka Profimedia

Spíte správně?

Probouzíte se občas ráno s nepříjemnými bolestmi zad? Pak může být na vině špatně zvolená matrace. Že je přeci dostatečně tvrdá a nehrozí vám tak nepříjemné kroucení v příliš měkké posteli? I to může být příčina.

Jednou z dalších možných příčin bolestí zad mohou být i nesprávně zvolené polštáře. Správný polštář by vám neměl nijak nuceně zvedat hlavu nad linii páteře. Jednoduše řečeno, spíte-li rádi na zádech, vaše brada by se neměla násilně tlačit směrem na hrudník. Pokud rádi spíte na boku, hlava by se neměla přibližovat či dotýkat ramene.

Posilujte zádové svalstvo

Aby nás záda nebolela při jakémkoli namáhavějším pohybu, je vhodné zádové svalstvo pravidelně posilovat. Na takové cvičení není ani třeba docházet do posilovny, jednoduché cviky můžete provádět i v pohodlí domova.

Vitamín K

Že je pro zdraví a kvalitu kostí a kloubů potřebný vápník, to ví řada lidí. Japonští vědci kromě toho identifikovali ještě další potřebnou složku, která se v dostatečné míře podepisuje na zdraví našeho těla, a tou je vitamín K. Bohatě je obsažen například v brokolici nebo špenátu. Tento vitamín pomáhá lepšímu ukládání vápníku v kostech a jeho větší hustotě. Čím silnější jsou pak kosti, o to silnější je i celá tělesná konstituce. Máme tak menší pravděpodobnost zranění, která by mohla způsobovat i nadměrné nebo dlouhodobé bolesti zad.