"Chceme zúročit své zkušenosti s tímto nešvarem ve formě domény speciálně zaměřené na tento negativní jev na trhu. Naše nové stránky chtějí spotřebitelům napomoci se v této džungli zorientovat," upozorňuje předseda SČS Libor Dupal.

Na internetových stránkách bude SČS zveřejňovat případy nekalých praktik při nabídce přípravků na hubnutí. Součástí stránek jsou také základní informace o nadváze a obezitě či o legislativě týkající se nabízení výrobků na snižování hmotnosti.

"Častým prohřeškem při nabízení doplňků stravy na hubnutí je, že reklama obsahuje údaje o míře nebo množství úbytku hmotnosti v souvislosti s konzumací doplňku stravy. Tedy odkazuje na příklad osoby, která zhubla například 28 kilogramů za měsíc," upozornila potravinářská expertka Irena Michalová, podle které reklamy na tyto přípravky mnohdy také obsahují vědecky neprokázané informace o jejich příznivém vlivu na snižování tělesné hmotnosti.

Po přípravcích určených ke snižování tělesné hmotnosti je v Česku značná poptávka. Normální váhu má totiž jen 42 procent dospělých Češek a Čechů. Dalších 35 procent Čechů se potýká s nadváhou a 23 procent s obezitou.