Přednost českého česneku spočívá především v nesrovnatelně vyšším obsahu silic, díky čemuž tento česnek výrazněji chutná a je i zdravější. Navíc nevyžaduje žádnou chemickou úpravu jako čínský česnek, jenž se na český trh obvykle dodává půl roku i rok po sklizni.

Doposud většina obchodních řetězců tvrdila, že českého česneku je nedostatek, proto jej nelze zařadit do jejich sortimentu. Nicméně jak je vidět, ani nedostatek produktu nemusí být překážkou, pokud obchodní řetězce o kvalitní produkt mají zájem.

Podle Ivana Tyrola, Category Manager F&V společnosti Ahold je zvýšený zájem kupujících o vyhlášený český výrobek donutil najít cestu přímo k českým pěstitelům, kteří jim česnek víceméně pěstují na objednávku.

Zatím se jedná o pilotní projekt, který má za úkol otestovat, zda si český kupující bude ochoten za kvalitní český česnek připlatit a zda pěstitelé dokáží pokrýt zájem. Proto budou i první dodávky českého česneku v hypermarketech omezené.

"K dispozici  budou pouze na vybraných prodejnách hypermarketů Albert. Prodávat se navíc bude spíše česnek v balené formě než volně, a to i vzhledem k vyšší ceně, než za jakou je nabízen česnek z Číny. Zaručena však bude vysoká kvalita," dodává Tyrola.

Teď už tedy bude záležet jen na nás kupujících, zda o kvalitní česnek budeme mít zájem a zda budeme si ochotni připlatit za kvalitu.