O tom, že jsou vejce zdraví prospěšná, dnes již není pochyb. Vědci již dávno vyvrátili mýtus, že u lidí zvyšují cholesterol a jsou tedy zdraví nebezpečná.

Je tomu dnes zcela naopak. Vejce nejenže pomáhají snižovat krevní tlak, ale celkově příznivě působí na naše zdraví, ale i například obezitu.

Obsahují totiž velké množství bílkovin, které jsou velmi bohaté na esenciální aminokyseliny, jež organismus potřebuje pro zdravý vývoj a obnovu buněk. Lze je tedy doporučit nejen dětem a dospívajícím, ale také sportovcům a jinak aktivním lidem.

Kromě toho má jedno středně velké vejce pouhých 80 kalorií.

Jídelníček by měl obsahovat jedno vejce denně

Vajíčka v sobě ukrývají i celou řadu dalších zdraví prospěšných živin jako je vitamin D, vitamin B12, selen a cholin.

"Vejce byla doposud velmi podceňována. Přitom mají tolik pozitiv, že na trhu budete velmi těžko hledat jinou potravinu, která by vejcím mohla konkurovat," uvedla pro deník Daily Mail autorka studie Dr Carrie Ruxton, nezávislá expertka na zdravou výživu.

Podle ní lidé, v jejichž jídelníčku bylo obsaženo jedno vejce denně, měli po dobu výzkumu v těle mnohem více zdraví prospěšných živin, než ti, kdo vejce nejedli.

Důležitý vitamin D 

Vyšší množství vajec pak lze doporučit všem, kdo jí velmi těžká a tučná jídla a zároveň i lidem, kteří nemusí mléko a mléčné výrobky.

Je to především díky vysokému množství vitaminu D. Protože jedno vejce obsahuje více než 20 % doporučené denní dávky.

Vitamin D je pak velmi důležitý nejen pro zdravý růst kostí, ale také jako výborná prevence rakoviny, srdečních chorob, roztroušené sklerózy, poruch imunity či duševních chorob.

Navíc vajíčka jsou také zdrojem antioxidantů, které pomáhají u řady očních chorob a to především makulární degeneraci, jež může za slepotu většiny starších lidí.