Při cvičení se totiž v ženském organismu spaluje mnoho energie, jež je tělu zapotřebí pro úspěšné otěhotnění. Vyplynulo to ze studia norské Univerzity vědy a techniky, která zkoumala tři tisíce žen. Průzkum sledoval frekvenci, délku trvání a intenzitu cvičení v letech 1984-1986. O deset let později byly ženy požádány o informace z průběhu otěhotnění a těhotenství. 

 

Je velmi pravděpodobné, že tělesná aktivita na vysoké nebo naopak nízké úrovni, má negativní vliv na plodnost, zatímco střední aktivita je prospěšná,Gudmundsdottirová

Sigridur Lara Gudmundsdottirová, vedoucí průzkumu, uvedla překvapivý závěr: "Z celé škály žen jsme vybrali dvě skupiny, u nichž bylo zvýšené riziko neplodnosti. Ty, které cvičily skoro každý den, a ty, jež sportovaly do úplného vyčerpání." 

I když se do výsledků studie započítávaly další faktory jako věk, váha, rodinný stav a kouření, ukázalo se, že ženy, které cvičily do úmoru, měly trojnásobně vyšší problémy s plodností než ty sportující lehce.

"Avšak negativní účinky cvičení do vyčerpání po několika letech nakonec odezní a ženám se většinou podaří otěhotnět," uklidnila čtenářky Gudmundsdottirová. Upozornila ale, že dívky a ženy si samozřejmě mají udržovat dobrou kondici, ale s mírou. Měly by se zároveň vyhnout extrémům.

Přečtěte si také: Nový test plodnosti varuje, kolik času ženě zbývá na početí dítěte