Veslování na trenažéru bylo nejprve využíváno především pro trénink veslařů. Postupně se z něj ale vyvinula nejenom svébytná fitness aktivita, ale dokonce i samostatný sport, ve kterém se pořádají závody na všech úrovních.

Nemusí se jednat vůbec o individuální sport. V dnešní době již existují kondiční skupinové lekce vedené instruktorem, na kterých si nejen zacvičíte, ale i pobavíte. Cvičení s kvalitním instruktorem totiž může být velmi zábavné. 

Někdy je veslování doporučováno i lékaři jako výborný sport vhodný pro rovnoměrné posilování všech důležitých svalů. Při veslování v podstatě nevykonáváte žádný náročný pohyb. Navíc nezatěžuje ani kloubní aparát a proto je vhodné i pro lidi s nadváhou.

„Veslování na trenažéru je komplexní cvičení pro každého bez ohledu na věk a úroveň fyzické kondice. Je to zdravý pohyb procvičující všechny hlavní svalové skupiny včetně svalového korzetu a skvělý způsob zpevnění svalů i efektivní spalování kalorií. Zároveň se jedná o aktivitu šetrnou k pohybovému aparátu s intenzitou volitelnou v širokém rozsahu,“ upozorňuje lékař Libor Vítek.

Posilují se svaly celého těla

Při veslování tedy zapojujete velké množství svalů. "Při záběru jsou dominantní svaly nohou, především přední strany stehen a hýždí. Tyto svalové skupiny odvádějí při veslování nejvíce práce a jsou motorem tempa. Paže se do tempa zapojují až v poslední fázi tempa – při dotažení madla trenažéru. Velmi cenné je zapojení a posilování svalového korzetu - hlubokého svalstva břicha a zad, jehož ochabnutí může být příčinou špatného držení těla či některých bolestí zad," vysvětluje instruktor veslování Pavel Šmolka.

Díky zapojení takového počtu svalů dochází i k velkému energetickému výdeji. A i proto je tento sport doporučován všem, jenž chtějí snížit svou hmotnost. 

Veslování s instruktorem

Skupinovému cvičení na trenažérech se odborně říká Indoor Rowing. Lekce vede zkušený instruktor, který dokáže nejen cvičence správně vést, ale i motivovat.

Intenzitu svého cvičení si ale každý řídí sám a jedna lekce tak může splnit cíle lidí s odlišnou kondicí. Záleží na tom, o co každému přesně jde, zda touží shodit kila nadměrným spalováním kalorií či chce jen tak lehce cvičit pro zdraví. Lze i nastavit speciální programy pro zlepšení kardiorespirační výkonnosti, či výhradně posilování svalů za účelem větší síly.  

Zároveň nemusí mít nikdo strach, že by nestačil ostatním – účelem není porovnávat na lekcích výsledky jednotlivých účastníků a nebylo by to ani smysluplné, protože každý má jiné předpoklady, jinou kondici, jiné cíle.

Více informací naleznete na www.indoorrowing.cz či www.conceptfitness.cz.