Nesnažte se o obnovu vztahu

Zapomeňte na posílání zpráv v opilosti a neustálé fantazírovaní o návratu ke svému expartnerovi.

„Váš vztah skončil z nějakého důvodu, a proto se pokuste přijmout ztráty a ponaučit se z nich,“ říká rodinný terapeut Aaron Anderson pro Huffington Post. Navíc platí, že pokud budete stále přemýšlet o svém minulém vztahu, těžko se posunete směrem kupředu a navážete nový.

Neobviňujte se

„Abyste se s rozchodem přirozeně vyrovnali, je zapotřebí zachovat určitou perspektivu a zapracovat na svých pocitech,“ říká manželská terapeutka Olga Blochová. Uznejte fakta a převezměte odpovědnost za chyby, které vedly k rozpadu, ale v žádném případě se nenechte strhnout do nesnesitelného kolotoče sebeobviňování. Jen tak se z vás stane silnější a moudřejší člověk.

Nevrtejte se v minulosti

Neustále se snažíte pitvat v minulosti a přemítáte, kde se stala prvotní chyba, kvůli které nastal konec? Pak s tím přestaňte. Uvědomte si, že to, co se stalo, nelze nijak vrátit, a proto nemá cenu vztah dále analyzovat.

Přestaňte sledovat vašeho ex partnera, soustřeďte se jen na sebe

Přestaňte sledovat vašeho expartnera, soustřeďte se jen na sebe.

FOTO: Profimedia.cz

Nesnažte se závodit

Po rozchodu se často stává, že jeden z bývalých partnerů začne s tím druhým soupeřit a místo toho, aby se zaměřil na vlastní cíle, snaží se tomu druhému dokázat, jak moc je nad věcí.

Přestaňte proto sledovat vašeho expartnera na sociálních sítích a neptejte se kamarádů, jak na tom je. Místo toho se soustřeďte sama na sebe a na to, co jste chtěla dělat, ale nemohla jste, protože vám v tom bránil vztah.

Nedovolte, aby váš minulý vztah poškodil ten budoucí

Každý má ve své skříni kostlivce v podobě minulých vztahů. Jde jen o to, jak s nimi naložíte.

„Postavte se svým démonům tváří v tvář a snažte se je neutralizovat tak, aby neovlivnili váš další vztah,“ dodává Anderson. Pamatujte si, že každý vztah je jiný, a proto se nesnažte léčit si bolístky z minulého vztahu na tom budoucím.