Již po sedmi dnech jednoduchého cvičení uvedlo 78 procent dobrovolnic, že si lépe uvědomovalo a procítilo pánevní dno. Během čtyř týdnů se stav zlepšil u 97 procent. Po stejně dlouhé době navíc došlo k výraznému zlepšení sexuálního života u 81 procent žen.

Devět z deseti žen nikdy neprožilo vaginální orgasmus a mnoho mužů není vůbec schopno tento typ vyvrcholení u svých partnerek vyvolat. Až třetina všech matek po porodu má zkušenosti s fyzickými problémy typu inkontinence. Problém se ztrátou pevnosti poševního dna se také setkávají ženy po menopauze, u nichž je kondice vyvolána hormonální změnou v těle.

Zužování vaginálních stěn je jen jednou z výhod procvičování svalů pánevního dna. Zlepší se také výrazně schopnost udržet moč. Přičemž se výrazné zlepšení dostaví již po čtyřech týdnech jednoduchého cvičení. Včetně snazšího dosažení orgasmu.

Svaly pánevního dna lze přitom procvičovat kdykoli. Stahují se, jako by člověk chtěl zadržet moč či stolici. Přerušovaně se několikrát vědomě stáhnou a uvolní. Každý den by se mělo takto cvičit alespoň dvacet minut.