Hlavní obsah
Jarní únava je častá. Foto: Profimedia.cz

Jednoduché tipy, jak zatočit s jarní únavou

Počasí je čím dál tím teplejší, stromy kvetou, dny se prodlužují a vy máte stejně pocit, že jste unavenější než kdy jindy? Možná trpíte jarní únavou. Jak ji poznat a co víc, jak ji jednoduše překonat?

Jarní únava je častá. Foto: Profimedia.cz
Jednoduché tipy, jak zatočit s jarní únavou

Jarní únava, známá také jako jarní letargie, je poměrně častý jev, který bývá popisován jako reverzní sezonní afektivní porucha. Obvykle se projevuje zvýšenou únavou, sklony k úzkostem i depresím a celkově špatnou náladou. Co za to může?

Podle jedné z hlavních teorií je jarní letargie způsobena tím, že naše tělo reaguje na zvýšenou úroveň světla prodlužujících se dnů a uvolňuje tak více serotoninu. Tato změna může být pro tělo těžkým břemenem a způsobit tak únavu, která obvykle trvá podle Sleepscore dva až tři týdny.

Symptomy jarní únavy
Pocit vyčerpání
Nedůtklivost
Bolení hlavy
Zvýšená citlivost na změny počasí
 Závratě
 Podrážděnost

Ačkoliv jarní únava zpravidla sama od sebe odezní, existují i tipy a návody na to, jak její odchod urychlit. Stačí dodržovat několik zásad zdravého životního stylu a naše tělo se během krátké doby může dostat opět do dobré formy.

Jak se dostat opět do formy?
Buďte více na vzduchu. Najděte si během jara místa a aktivity, které vás psychicky obohacují. Může se jednat o procházku v parku, pozorování kvetoucí přírody, četbu knihy na zahradě či terase.
Cvičte, aby vaše tělo zůstalo v kondici. Nemusíte nutně chodit do posilovny, ale zaměřte se na fyzické aktivity, které vás baví a vašemu tělu dělají dobře. Jaro je ideální období pro vyjížďky na kole, kolečkových bruslích nebo běhání. Dobře poslouží také jóga či procházka.
Upravte jídelníček. Strava patří mezi ty nejdůležitější faktory, jezte pravidelně a nezapomeňte na potraviny s vysokým obsahem vitamínů. Zároveň omezte rafinovaně zpracované potraviny, polotovary a smažená či sladká jídla.
Nezapomeňte na hydrataci. Naše tělo je z větší části tvořenou vodou. Pro jeho správné fungování by se denní příjem vody měl u dospělého jedince pohybovat mezi 2 až 3 litry. Vyhněte se nadměrné konzumaci slazených nápojů, kávy nebo alkoholu.

V případě, že únava nebude ustupovat, vyhledejte odbornou pomoc. Dlouhodobá únava může být příznakem celé řady chorob. Vždy pamatujte na to, že prevence je lepší než léčba.

yknivoNumanzeSaNyknalC
Sdílejte článek

Seznam.cz zavádí tlačítko Líbí se

Dejte redakci i ostatním čtenářům vědět, jaký obsah stojí za přečtení.

Články s nejvyšším počtem Líbí se se budou častěji zobrazovat na hlavní stránce Seznamu a přečte si je více lidí. Nikomu tak neuniknou zajímavé zprávy.

Reklama

Výběr článků