V modelech laděných převážně do černé a červené se po plyšovém molu procházeli dospělí modelové a modelky i malé děti.

"Něco tak krásného, elegantního a vypracovaného jsem na molu ještě neviděla. Nápad s malými dětmi byl sice trochu zvrhlý, ale je to rozkošné. Jsem nadšená. Je to výtvarný počin," řekla textařka Gabriela Osvaldová.

K módě pro "malé ďáblíky" prý Laffitu inspirovalo jeho vlastní dětství. "Nikdy jsem neměl rád děravé kalhoty, nebo když je maminka vyšívala, protože tam něco bylo špatně. Chtěl jsem mít na sobě něco hezkého, čistého a originálního," svěřil se návrhář.

Červený a černý

Své ďáblíky, mezi nimiž byli chlapci a děvčátka z Česka, ale i děti tmavé pleti, oblékl do sametových kostýmků, krajkových černých šatů, ale také do norkových kožešin. Velkou pozornost vyvolalo děvčátko v červených dlouhých šatech ozdobených rudým kožešinovým boa. Pobavení diváci tleskali také chlapečkovi v dlouhém černém kožíšku s kapucí.

Téma nové kolekce hledal prý návrhář ve Stendhalově románu Červený a černý. "Černá a červená, to je jako vášeň a touha. To je to, co v sobě máme. Toužíme po něčem a nemůžeme se odhodlat. My jsme černí a oblečení se červená," popsal svou motivaci autor.

Podle něj je oblečení odrazem "rivality mezi černou a červenou". Převážně černé oděvy opatřil červeným lemováním, které zdůrazňovalo tělesné křivky a mělo nádech smyslné elegance.

Osmani Laffita

Modely zvýrazňovaly dokonalé ženské křivky.

FOTO: ČTK

Dokonalé ženské křivky

Tvůrce, jehož modely si získaly milionářku českého původu Ivanu Trumpovu, zpěvačku Evu Pilarovou nebo státní zástupkyni Renatu Veseckou, tvrdí, že ve své práci "uctívá dokonalé ženské křivky".

"Nemám rád designéry, kteří používají ženskou krásu jako záminku svého vlastního úspěchu. Má práce je 'couture'. Pokud toužíte vidět karneval, tak na něj jeďte do Ria," vzkázal.

Sukně z nové kolekce jsou dlouhé po kolena a saka naopak krátká, zdůrazňují ženský pas a křivky boků. Návrhář prý preferuje "konzervativní propracovanost před křiklavou laciností".

Večerní róby vytvořil ze saténového hedvábí a hedvábného žerzeje. Zvýraznil je hedvábnými květy a křišťálovými aplikacemi. Červená bolerka z paličkované krajky lemoval kohoutími pery, které prý dodávají modelům ženský půvab.

Osmani Laffita

Černým šatům dodalo šmrnc červené stehování a velmi zajímavé doplňky.

FOTO: ČTK

Klasický střih s prvky extravagance

U pánské kolekce návrhář dává přednost klasickému stylu s jemnými prvky extravagance. "Červená a černá u mužů, to je kombinace síly a vášně," tvrdí. Dokonale vytvarovaná saka doplňovaly kárované červenočerné kalhoty, v nichž se představil i sám návrhář.

Své modelky Laffita již tradičně obul do bot na patnácticentimetrovém podpatku. Pro novou řadu vytvořil černé kotníkové lakovky s červeným lemováním.

Osmani Laffita

Přilehavé materiály zvýraznily dokonalé postavy modelek...

FOTO: ČTK

Nehostinnou budovu garáží si autor zjevně vybral pro kontrast s luxusem, který svým zákazníkům nabízí. "Nelíbí se mi sály, které jsou obyčejné. Líbí se mi, když i ošklivý prostor dokáže udělat něco hezkého. Mám rád originalitu," uvedl.

Návštěvníky poněkud šokoval výhled do kolejiště Hlavního nádraží nebo na rušnou magistrálu. Obdivovali také blízkost sousoší na střeše Státní opery, které ovšem zakrývaly černé tabule s červeným logem návrháře.

Osmani Laffita

Velmi elegantní a luxusní večerní róby byly vytvořené ze saténového hedvábí a hedvábného žerzeje.

FOTO: ČTK