Aby si žena koupila další kousek, musí ji zaujmout. Výrobci se o to snaží všestranně. Například dodávají plavkový komplet složený z horního dílu a dvojích kalhotek. "Žena si pak může vybrat, které si obleče," řekl Jacek Margas z firmy MK Partner.

Není výjimkou komplet, u kterého vrchní kalhotky s horním dílem plavek ladí, zatímco spodní kalhotky s ním kontrastují. Podle zástupkyně firmy Lorin je zájem také o plavky, u nichž si žena může koupit jinou velikost horního a spodního dílu.

Trendy v plavkách přicházejí do Česka ve srovnání s Německem nebo Francií o dva roky později, řekla Zuzana Brandoburová zastupující značku Look. V ČR podle ní nyní třetím rokem ve střizích vládnou trojúhelníčky. Naopak plavkový spodní díl s nohavičkami se nosí méně, trendy byl asi před dvěma lety.

Ženy vybírají plavky podle věku a postavy

I když se Češky při nakupování plavek řídí módními vlnami, hlavním faktorem při volbě střihu a barevné kombinace stejně bývá věk a postava. "Mladší ženy preferují jednoznačně bikiny, tedy trojúhelníčkové plavky," řekla zástupkyně firmy Lorin.

Ženy od pětatřiceti či čtyřiceti let volí častěji plavkové podprsenky push-up s kosticemi a jednoduchý spodní díl. Výrazně méně než dvoudílné plavky se prodávají jednodílné kusy. Podle prodejců si je vybírají hlavně starší ženy a z nich ty, které mají problém s postavou.

Oblast, jíž se trendy v plavkách dotýkají jen málo, jsou dětské komplety. "Dětské plavky se prodávají hlavně v reflexních barvách," řekla Brandoburová. Důvod je jednoduchý. Rodiče takto oblečené dítě ve vodě snáz vidí.