O nasazení nových strojů v pátek informoval mluvčí čínského letectva Šen Ťin-kche. J-20, vyráběný společnosti Chengdu, poprvé vzlétl v lednu 2011. [celá zpráva]
Veřejnosti byl oficiálně představen až předloni na čínském aerosalónu. [celá zpráva] Vyvíjen byl od devadesátých let.

Stroj koncepcí trochu připomíná americký F-22 Raptor. Má také široký trup, který vytváří dodatečný vztlak, a hladký povrch. Jiná je však koncepce nosných ploch; J-20 nemá vodorovné ocasní plochy, ale delta křídlo. K ovladatelnosti přispívá doplnění delta křídla dvěma kachními plochami za kabinou, jaké mají třeba gripen nebo eurofighter.

Kachní plochy ale zase trochu zhoršují zmíněné vlastnosti obtížné zjistitelnosti stealth. Aby byly zachovány, je veškerá výzbroj nesena v trupové pumovnici a rakety se dokonce odpalují při zavřených dveřích pumovnice.

Dosud ale J-20 deklasuje, že je poháněn ruskými motory Saturn Al-31, které mají sice vysoký výkon, ale zanechávají za sebou výraznou tepelnou stopu.

Ve stávající konfiguraci dosahuje jednomístný dvoumotorový letoun maximální rychlosti asi 2100 km/h. Dolet a vytrvalost známé nejsou, ale mají být velké, stroj slouží nejen k vybojování vzdušné nadvlády, ale i k průniku nad území nepřítele.