O dalších 60 tisíc kilometrů čtverečních by měla být oblast rozšířena, pokud hledání trosek nebude úspěšné do konce května. Právě do tohoto termínu by podle malajsijského ministra Liow Tiong Laie měl být prohledán zbytek dosavadní oblasti pátrání.

KOMENTÁŘ DNE:

Jak probíhá Zemanova prezidentská nekampaň - se svoláním první schůze Sněmovny čekal až do nejzazšího možného termínu, vláda tak nejspíš požádá o důvěru až těsně před prvním kolem prezidentských voleb, píše Jiří Pehe. Čtěte zde >>

Na dalším společném postupu se Malajsie dohodla s Čínou a Austrálií, které se také pátrání účastní.

„Dohodli jsme se společně, že pokud letadlo nenajdeme na (stávajících) 60 000 kilometrech čtverečních, rozšíříme oblast o dalších 60 000 čtverečních kilometrů do oblasti, kde by mohlo nejpravděpodobněji být,“ uvedl ministr.

Dražší to prý nebude

Obě oblasti podle něj zahrnují 95 procent předpokládané trasy letu MH370. Ten zmizel z radarů loni 8. března na trase z Kuala Lumpuru do Pekingu. Na palubě bylo 239 lidí.

Oblast, kam až mohl doletět Boeing 777 malajských aerolinek z místa a odkud se naposledy ohlásil.

Oblast, kam až mohl doletět Boeing 777 malajských aerolinek z místa, odkud se naposledy ohlásil.

FOTO: David Ryneš, Yahoo Maps

Veškeré dosavadní pátrání po troskách bylo bezvýsledné. Vyšetřování odhalilo, že stroj se během letu několikrát otočil a nakonec letěl úplně jiným směrem, než bylo v plánu. Také se ukázalo, že se vypnul jeho radiolokátor.

„Jsme přesvědčeni, že hledáme ve správné oblasti,“ uvedl ve čtvrtek australský ministr dopravy Warren Truss.

Případné zdvojnásobení plochy pátrání by podle úřadů nemělo stát výrazně víc, než jaké jsou dosavadní náklady na operaci. Měly by se jí dál účastnit stejné lodě, které jsou již na moři.