Součástmi megalopole, která má konkurovat rostoucímu Pekingu a Šanghaji, se mají stát města Kuang-čou s 11,7 miliónem obyvatel, Šen-čen (8,9 miliónu lidí), Fo-šan (5,4 miliónu lidí), Tung-kuan (6,4 miliónu lidí), Čung-šan (2,4 miliónu lidí), Ču-chaj (1,5 miliónu lidí), Ťiang-men (3,8 miliónu lidí), Chuej-čou (3,9 miliónu lidí) a Čao-čching (3,9 miliónu lidí). Oblast svou produkcí tvoří desetinu čínské ekonomiky, která v loňském roce rostla o více než deset procent. [celá zpráva]

„Chceme města integrovat, aby jejich obyvatelé mezi nimi mohli volně cestovat a využívat v různých oblastech zdravotní pojištění a další výhody. Pomůže to průmyslu a povede to k rovnoměrnějšímu vytváření nových pracovních míst, také veřejné služby budou distribuovány spravedlivěji,“ řekl Ma Siang-ming, šéf úřadu pro plánování výstavby v Tung-kuanu a jeden z hlavních konzultantů ambiciózního plánu.

FOTO: Právo

Mezi městy bude v příštích šesti letech započata výstavba na 150 infrastrukturních projektech za dva bilióny juänů (asi 5,7 biliónu korun). Přibude devět nových železničních tras o celkové délce téměř 5000 kilometrů, pro něž mají platit jednotné ceny. Sjednoceny by podle úřadů mohly být i sazby za elektřinu či pohonné hmoty. Souměstí spojí rychlostní železnice s Hongkongem.

Jméno budoucí megalopole zbývá vymyslet. „Nebude to jako londýnské nebo tokijské souměstí, protože středobodem není žádná velké město. Nemůžeme to nazvat podle jednoho z existujících měst,“ řekl Ma Siang-ming.