Chce tak zabránit tomu, aby se informace dostávaly do zahraničí. Státní telekomunikační společnosti Myanmar Post and Telecoms tvrdí, že to způsobil "problém s poškozeným podmořským kabelem". Nejmenovaný západní zdroj v Rangúnu citovaný agenturou AFP však řekl, že od 11:30 místního času (6:30 SELČ) je částečně zablokován přístup k internetu a e-mailové poště na příkaz junty.

Podobně se v Bangkoku vyjádřil i představitel thajské telekomunikační firmy, která poskytuje Barmě satelitní služby.

Lidé dosud z Barmy posílali přes světovou síť informace včetně videí do Thajska nebo Indie. Díky tomu měla dosud média o situaci informace - na rozdíl od potlačeného povstání v roce 1987, kdy svět o krvavém povstání nevěděl několik dní. Při potlačení protestů tehdy zemřely tři tisíce lidí.

Země je navíc úplně ochromená, od devíti večer do pěti do rána platí zákaz vycházení, v mnohých firmách se nepracuje, pohyb v ulicích je minimální.  "Musíme jít ven, přestože máme strach. Musíme si přece vydělávat," prohlásil taxikář, jehož automobil byl jedním z mála, které bylo v ulicích vidět.

"Naše firma nám vyplatila peníze dopředu a vyzvala nás, abychom zatím nechodili do práce. Řekli nám, abychom přišli, až se situace zlepší," vysvětloval jeden zaměstnanec.

Policie zabila devět lidí

Při protestech, které v zemi trvají už několik týdnů, ale vyostřily se v posledních dnech, zemřelo ve čtvrtek devět lidí. Zastřelili je policisté. Je mezi nimi i japonský kameraman. Japonsko se už nechalo slyšet, že případ vyšetří a pokud se vše potvrdí, přeruší zemi humanitární pomoc.

K podobnému kroku se už rozhodly USA. Prezident George W. Bush ohlásil, že země zmrazí účty 14 hlavním představitelům země, které spadají pod USA. Zakázal také jakékoliv finanční transakce s těmito 14 představiteli.

Do Barmy míří vyslanec OSN Ibrahim Gambari. Země souhlasila, že mu udělí vstupní vízum,

Demonstrantům se ve čtvrtek dostalo podpory od amerických rozhlasových stanic Voice of America a Radio Free Asia, jež zdvojnásobily své vysílání do Barmy. Voice of America bude v barmštině vysílat tři hodiny denně a Radio Free Asia čtyři hodiny denně.

Havel kritizoval svět za nečinnost

Přístup světa k situaci v Barmě kritizoval v pátek také bývalý prezident Václav Havel. Učinil tak ve svém příspěvku pro rakouský deník Der Standard.