„Bez předchozího písemného povolení železnic je ve vlacích zakázané vykonávat činnosti, které nesouvisejí s hromadnou osobní dopravou a poskytováním služeb spojených s přepravou veřejnosti, a to ani s platným cestovním dokladem,“ píše se v novém přepravním řádu.

KOMENTÁŘE DNE:

Očima Saši Mitrofanova: Stín Akély nad Putinem

„Bez písemného souhlasu železnic je zakázáno podnikat nebo vstupovat do vlaků za tímto účelem, vykonávat prodej, propagaci nebo uskutečňovat politickou agitaci, podporu nebo popularizaci názvu, značky, programu nebo hesel politické strany a umísťovat nebo rozdávat letáky,“ konstatuje dále přepravní řád.

V případě porušení těchto předpisů může být daná osoba vyloučena z přepravy v nejbližší stanici.

Hlídky budou jezdit dál 

Nacionalistická LSNS Mariana Kotleby chtěla hlídkami zvýšit bezpečnost cestujících na rizikových tratích. Členy hlídek byli většinou členové a sympatizanti strany. Mluvčí LSNS Milan Uhrík v reakci na nový přepravní řád uvedl, že je jasně namířen proti těmto hlídkám.

Později mluvčí Kotlebovy strany dodal, že hlídky budou ve slovenských vlacích jezdit dál.

„Patříme mezi VIP klienty železnic. Máme k dispozici devět přenosných, celosíťových, celoročních jízdenek v celkové hodnotě 8600 eur (232 tisíc Kč),“ uvedl Uhrík.

Krok k domobraně

Hlídky zavedla strana v dubnu letošního roku po napadení 21leté dívky ve vlaku z Nových Zámků do Zvolenu. Členové hlídek měli označení LSNS, měli řádně zakoupené jízdenky a nebylo možné je vyloučit z přepravy. To umožňuje až zmíněný nový přepravní řád.

Vlakové hlídky LSNS se ukázaly být velmi účinným marketinkovým nástrojem Kotlebovy strany. Video, na němž členové hlídky pomáhají policistům při zásahu proti opilému Romovi, vidělo na sociální síti téměř půl miliónu lidí.

Kotleba připustil, že hlídky jsou prvním krokem k zavedení domobrany. Ta by měla podle něj působit tam, kde selhává policie.