Německý list byl jedním z prvních, který zveřejnil výňatky z dokumentů o finančních aktivitách různých osobností. S americkou korporací ale nemá nic společného.

Putin ve čtvrtek absolvoval každoroční několikahodinovou televizní besedu s ruskou veřejností, při níž se nevyhnul komentáři k dokumentům, které obsahují data o údajných převodech peněz světových prominentů do daňových rájů.

V seznamu se objevila i jména některých Putinových přátel a lidí z jeho bezprostředního okolí. [celá zpráva]

„Nepřátelská kampaň”

Prezident obvinil západní média, za nimiž prý stojí americké finanční skupiny, že vyvolávají nepřátelskou kampaň proti Rusku a snaží se vzbudit pochybnosti o jednotlivých osobách včetně Putinových přátel. Jako příklad uvedl německý Süddeutsche Zeitung, který podle něj patří americké skupině Goldman Sachs.

"Všude trčí prsty objednatelů. Ani se nezačervenají," konstatoval Putin.

Německý list ale nemá s finanční korporací USA žádnou souvislost. Je stoprocentní dceřinou společnosti vydavatelství Süddeutsche Verlag, jehož většinovým vlastníkem je společnost Südwestdeutsche Medien Holding. Necelá pětina akcií pak patří soukromým osobám.

Putinův mluvčí Dmitrij Peskov se v pátek německému listu omluvil a vzal vinu na sebe. Špatně prý svému šéfovi připravil podkladové dokumenty.