„Milá Izvestije, až budeš příště publikovat falešný dopis, pošli ho nejdřív nám a my ti ho rádi opravíme,“ vzkázalo americké velvyslanectví ruskému deníku na Twitteru.

KOMENTÁŘ DNE:

Jak probíhá Zemanova prezidentská nekampaň - se svoláním první schůze Sněmovny čekal až do nejzazšího možného termínu, vláda tak nejspíš požádá o důvěru až těsně před prvním kolem prezidentských voleb, píše Jiří Pehe. Čtěte zde >>

Text, jehož pisatel viditelně nebyl rodilý mluvčí a jeho mateřštinou zřejmě není řeč používající před podstatnými jmény členy, měl prokazovat, že ruští aktivisté bojující za práva příslušníků sexuálních menšin „dostávají granty“ od amerického ministerstva zahraničí za to, že šíří lži o sexuální orientaci ruských politiků.

Na ambasádě nelenili a chyby opravili.

Na ambasádě nelenili a chyby opravili.

FOTO: Twitter State Gov USA

Falešný dopis přetištěný deníkem Izvestija.

Článek s přiloženým falešným dopisem ruský deník otiskl ve středu. V dopise se píše o předním ruském aktivistovi Nikolaji Alexejovi, který v květnu roku 2013 v rozhovoru pro rádio Echo Moskvy tvrdil, že je Putinův poradce Vyacheslav Volodin homosexuál. Stejně se vyjádřil o řediteli státní banky či řediteli letiště Šeremetěvo.