„Vyšetřovatelé jsou možná v koncích,“ komentovala zprávu stanice, podle níž se nedaří s jistotou říct, že flaperon, tedy kombinace křidélka a vztlakové klapky, je z malajsijského boeingu - jediného Boeingu 777 na světě, který se pohřešuje.

KOMENTÁŘE DNE:

Rozvrácená společnost? - Nad důsledky migrační krize se zamýšlí Thomas Kulidakis - Čtěte zde >>

Ačkoliv malajsijský premiér Najib Razak počátkem srpna ohlásil, že vyšetřovatelé „nezvratně potvrdili“, že byla po 515 dnech od zmizení stroje konečně nalezena jeho součást, experti z laboratoří ve francouzském Toulouse upozorňovali, že je třeba vykonat ještě další, potvrzovací zkoušky. Výzkumníci hovořili pouze o tom, že zatím existují „silné předpoklady“, že jde opravdu o hledané letadlo. [celá zpráva]

Vyšetřovatelé doufali, že španělská firma, která flaperon vyrobila, bude podle čísla na díle schopna potvrdit, že kus byl součástí malajsijského boeingu. Teď ale podle zdroje mezi francouzskými vyšetřovateli přišlo negativní vyrozumění. Flaperon je skutečně z Boeingu 777, ale nelze s jistotou říct, že z toho malajsijského. Nadále tedy zůstává u toho, že lze hovořit o jen o silné pravděpodobnosti.

Video

Expirované video

BEZ KOMENTÁŘE: Animace mořských proudů, které mohly zanést trosky na Réunion

Boeing na letu MH370 zmizel z radarů 8. března. Poslední záznamy naznačily, že se stroj po manuálním přenastavení kurzu stočil na jih. Vyšetřovatelé předpokládali, že se zřítil v odlehlé části Indického oceánu. Veškerá dosavadní pátrání však byla bezúspěšná.