Na trať se bude vydávat šest souprav, zajišťovat budou osm spojení. Čtyři budou končit v milánské veletržní stanici Rho Fiera kvůli světové výstavě Expo 2015, čtyři v Turíně. Většina jich bude na jihu vyjíždět z Neapole. V září bude přidáno šest spojů.

Dosud nejrychlejší vlaky jezdí v Japonsku a ve Francii. Jsou schopny dosahovat rychlostí kolem 320 km/h.

První souprava, pojmenovaná po slavném italském sprinterovi Pietru Menneovi, absolvovala inaugurační jízdu s cestujícími 25. dubna. Na trase z Milána do Říma se s ní svezl italský prezident Sergio Mattarella, několik ministrů a další významní hosté.

Supervlak zvládne překonat téměř šestisetkilometrovou vzdálenost mezi Milánem a Římem za dvě hodiny a 15 minut, což je o 45 minut méně než dosavadní rychlovlaky. Italská státní železniční společnost Trenitalia chce těmito soupravami postupně nahradit všechny dosavadní rychlovlaky typu Frecciarossa (Rudý šíp). Slibuje si, že díky nim přetáhne zákazníky letecké společnosti Alitalia.

Kompletní flotila 50 supervlaků by měla Itálii křižovat od prvních měsíců roku 2017. Frecciarossa 1000 může podle Trenitalia jezdit na jakékoli vysokorychlostní trati v Evropské unii.