Všech 25 členů posádky se podařilo bezprostředně po najetí na mělčinu v Solentské úžině u ostrova Wight evakuovat, záchranná akce však potrvá přinejmenším několik dní. Pondělní snaha plavidlo napřímit a dostat znovu na vodu skončila neúspěchem.

KOMENTÁŘ DNE:

Jak probíhá Zemanova prezidentská nekampaň - se svoláním první schůze Sněmovny čekal až do nejzazšího možného termínu, vláda tak nejspíš požádá o důvěru až těsně před prvním kolem prezidentských voleb, píše Jiří Pehe. Čtěte zde >>

Náklon lodi se sice zvětšil, ale podle záchranářů je nyní plavidlo stabilizováno.

Ředitel přepravní společnosti Hoegh Autoliners uvedl, že loď byla nasměrována na mělčinu úmyslně, protože se krátce po vyplutí ze Southamptonu do německého Bremerhavenu z neznámých příčin začala naklánět.

Loď uvízla na mělčině v sobotu.

Loď uvízla na mělčině v sobotu.

FOTO: Peter Nicholls, Reuters

Nákladní loď Hoegh Osaka havarovala krátce po vyplutí ze Southamptonu.

Nákladní loď Hoegh Osaka havarovala krátce po vyplutí ze Southamptonu.

FOTO: Peter Nicholls, Reuters

Ingar Skiaker pochválil kapitána lodi za správné rozhodnutí a navigaci a dodal: „V této fázi je příliš brzy na spekulace ohledně příčiny naklánění, zahajujeme ale vyšetřování.“

Náklad lodi tvoří kromě jiného i neupřesněný počet luxusních vozů Rolls-Royce a Bentley. Také další automobiloví výrobci jako Honda či Jaguar zjišťují, jestli na havarované lodi nejsou jejich vozy.

Komentátoři už dříve odhadli, že škoda dosáhne výše desítek miliónů liber.

 

FOTO: David Ryneš, Yahoo Maps