"Ta skála váží 140 tun, je velmi těžká, je to žula," uvedl Carlo Femiani, technický ředitel společnosti Salvage Company Micoperi, která odstranění skály zajišťuje. "Právě odstraňujeme první část a navrtáváme do ní díry, abychom ji mohli rozbít na tři kusy."

Za hlavního viníka neštěstí, které se stalo před šesti měsíci, byl označen kapitán lodi Francesco Schettino, který je v domácím vězení a čelí vícenásobnému obvinění.

Vrak Costa Concordia se stal vyhledávanou turistickou atrakcí, nicméně místní by byli raději, kdyby loď zmizela. "Pokud je tu ta loď, zůstává tu stejný duch, jako první noc. Až odsud zmizí, Giglio bude moci znovu volně dýchat," uvedl jeden z obyvatel ostrova Ivo Baffigi.

Odstranění vraku zabere podle odhadů celý rok a bude stát 300 miliónů dolarů (6,2 miliardy Kč).