Článek
Vlaková souprava se střetla s kamiónem poblíž švýcarskofrancouzských hranic okolo 9:30. Nehoda se stala na železničním přejezdu nedaleko města Bourg-en-Bresseu.
Příčina nehody není zatím jasná. Podle rozhlasové stanice France Info rychlovlak při srážce vykolejil. S odvoláním na očitého svědka z řad cestujících vlaku rádio uvedlo, že kamión byl nárazem zničen a odmrštěn vedle trati.
"Měli jsme štěstí, že vlak nejel svou maximální rychlostí," usoudil cestující z rychlovlaku TGV, který na speciálně upravené a střežené železniční trati snadno překračuje rychlost 300 kilometrů v hodině.
:. Při neštěstí bylo zraněno nejméně 25 lidí. Foto: ČTK/AP
První superexpresy TGV začaly jezdit v roce 1981 a nyní spojují všechny části země. Jsou pýchou Francie a v mnohém změnily život tamních obyvatel. Umožnily například, aby do Paříže dojížděli denně za prací lidé až ze vzdálenosti 200 kilometrů, a na některých linkách se staly významným konkurentem letadel. Například si 800 kilometrů dělících centrum Paříže od Marseille překoná TGV za tři hodiny. TGV se také zatím vyznačují velmi malou poruchovostí a nehodovostí.