Článek
Křesťanskodemokratická unie (CDU) kancléřky Angely Merkelové a opoziční liberální FDP potvrdily informace nedělníku Bild am Sonntag, že odkoupily od dceřiné firmy Deutsche Post data o 20 miliónech domech se 34 milióny domácností, aby se mohly v kampani zaměřit na určité skupiny voličů.
Mluvčí společnosti Deutsche Post Direkt ujistil, že firma za pětimístnou sumu předala jen všeobecné statistiky o domácnostech, např. o pohlaví a vzdělání členů, spotřebitelských návycích a demografických údajích.
„Při zaznamenávání a zpracovávání dat vztahujících se k osobám přísně dodržujeme zákony, což mohou doložit výsledky kontrol,“ dodal mluvčí.
Informace o prodeji dat o německých voličích se objevily v době, kdy celosvětová sociální síť Facebook čelí kritice, že jí unikla soukromá data desítek miliónů uživatelů. Dostala se k nim britská analytická společnost Cambridge Analytica, která je využila i ve volební kampaní amerického prezidenta Donalda Trumpa. [celá zpráva]