Hlavní obsah

Německá pošta je pod palbou za prodej dat zákazníků politickým stranám

– Berlín
Právo, DPA, vpl

Německá pošta Deutsche Post odmítla kritiku vyvolanou odhalením, že před volbami do Spolkového sněmu loni v září poskytla některým politickým stranám údaje o zákaznících.

Foto: Deutsche Post DHL

Ilustrační foto

Článek

Křesťanskodemokratická unie (CDU) kancléřky Angely Merkelové a opoziční liberální FDP potvrdily informace nedělníku Bild am Sonntag, že odkoupily od dceřiné firmy Deutsche Post data o 20 miliónech domech se 34 milióny domácností, aby se mohly v kampani zaměřit na určité skupiny voličů.

Mluvčí společnosti Deutsche Post Direkt ujistil, že firma za pětimístnou sumu předala jen všeobecné statistiky o domácnostech, např. o pohlaví a vzdělání členů, spotřebitelských návycích a demografických údajích.

„Při zaznamenávání a zpracovávání dat vztahujících se k osobám přísně dodržujeme zákony, což mohou doložit výsledky kontrol,“ dodal mluvčí.

Informace o prodeji dat o německých voličích se objevily v době, kdy celosvětová sociální síť Facebook čelí kritice, že jí unikla soukromá data desítek miliónů uživatelů. Dostala se k nim britská analytická společnost Cambridge Analytica, která je využila i ve volební kampaní amerického prezidenta Donalda Trumpa. [celá zpráva]

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám