Hlavní obsah

Německá pošta je pod palbou za prodej dat zákazníků politickým stranám

Právo, DPA, vpl
Berlín

Německá pošta Deutsche Post odmítla kritiku vyvolanou odhalením, že před volbami do Spolkového sněmu loni v září poskytla některým politickým stranám údaje o zákaznících.

Foto: Deutsche Post DHL

Ilustrační foto

Článek

Křesťanskodemokratická unie (CDU) kancléřky Angely Merkelové a opoziční liberální FDP potvrdily informace nedělníku Bild am Sonntag, že odkoupily od dceřiné firmy Deutsche Post data o 20 miliónech domech se 34 milióny domácností, aby se mohly v kampani zaměřit na určité skupiny voličů.

Mluvčí společnosti Deutsche Post Direkt ujistil, že firma za pětimístnou sumu předala jen všeobecné statistiky o domácnostech, např. o pohlaví a vzdělání členů, spotřebitelských návycích a demografických údajích.

„Při zaznamenávání a zpracovávání dat vztahujících se k osobám přísně dodržujeme zákony, což mohou doložit výsledky kontrol,“ dodal mluvčí.

Informace o prodeji dat o německých voličích se objevily v době, kdy celosvětová sociální síť Facebook čelí kritice, že jí unikla soukromá data desítek miliónů uživatelů. Dostala se k nim britská analytická společnost Cambridge Analytica, která je využila i ve volební kampaní amerického prezidenta Donalda Trumpa. [celá zpráva]

Související témata:

Výběr článků

Načítám