Když 18. března přistával pilot s dvoumotorovým radarovým letounem E-2C, prasklo čtvrté záchytné lano, které zachytil přistávací hák stroje. Zabrzdit se mu nepodařilo, letoun sjel z paluby nosiče a propadl se.

Pilotovi těžkého stroje s tříčlennou posádkou se přesto podařilo zvýšit tah motoru natolik, že stroj neskončil v moři, ale opět začal stoupat a přistál na nedaleké základně námořnictva v Norfolku. Zachránil tak letitý, ale drahý stroj, který se využívá jako výstražný i pro řízení letového provozu u letadlové lodi. Stroj se přitom obtížně ovládá, protože má nad trupem disk s radarem o průměru sedm metrů.

Incident si ale vyžádal zranění osmi námořníků, které zasáhly konce lana. Jeden z nich měl frakturu lebky a další zranění mozku. U ostatních se jednalo o zlomeniny včetně pánve.

Letoun sjel při přistání z letadlové lodě

Letoun sjel při přistání z letadlové lodě.

Podle webové stránky listu The Virginian Pilot došlo k mimořádné události následkem chyby člověka, který ovládá motory přistávacích lan. Zapomněl nastavit zařízení po přistání předchozího letounu, takže hydraulická brzda hawkeye nezpomalila a čtyřcentimetrové lano prasklo. Hydraulický válec absorbující energii nebyl natlakován, problém ale je, že zařízení na to obsluhu nijak neupozorní.