„Je známo, že některé mutace jsou spojeny minimálně s agresívním, ne-li přímo násilným chováním,“ citoval britský list The Daily Mail profesora lékařství Arthura Beaudeta z Texasu.

Podle něj sice nemůže žádná ze zjištěných mutací plně objasnit jednání masových vrahů, ale někteří mohou přece jen mít genové odchylky, „jež mohou spustit schizofrenii a s ní spojené násilné chování“, řekl.

Video

Expirované video

Rekonstrukce jednotlivých kroků školního vraha z Connecticutu. Zdroj: Reuters

„Podle mne se o tom můžeme a měli bychom se dozvědět víc,“ dodal tento expert s tím, že poznatky přispějí k prevenci tragických událostí, jakou byl masakr v connecticutské škole. Beaudet zároveň varoval před unáhlenými závěry. Rozbor genů kteréhokoli vraha totiž skrývá riziko diskriminace či „ocejchování“ osob s podobnými genovými rysy, uvedl.

Video

Expirované video

BEZ KOMENTÁŘE: Policie zveřejnila identitu obětí školního masakru v Newtonu. Zdroj: Reuters

Analýzu DNA 20letého vraha Lanzy zadal koroner státu Connecticut Wayne Carver, jemuž připadl těžký úkol ohledat v newtownské škole zkrvavená těla postřílených dětí. Vyšetřování bezprostředního motivu jeho počínání dosud nedospělo k jednoznačnému závěru.

Ví se, že Lanza byl samotář, trpěl duševní vývojovou vadou, kvůli níž měl problém navazovat kontakt s okolím, a ve sklepě domu své matky hrával na počítači násilné hry.

Použil matčinu pušku

Lanza zastřelil nejdříve doma svou matku a pak se přesunul do místní školy, kde zabil dvacet dětí a pět učitelů. Vstupní dveře do školy rozstřílel, aby se dostal dovnitř. Všechny oběti včetně matky byly střeleny opakovaně. Lanza k tomu použil matčiny legálně držené zbraně, poloautomat Bushmaster AR-15 a pistole Glock a Sig Sauer. Většinou střílel z pušky, Glockem se potom zastřelil.

Policie uvedla, že vystřelil stovky ran. Použil také munici, jež se má v těle roztrhnout a způsobit co největší újmu. V autě, v němž se přesunul ke škole, měl připravenou ještě brokovnici.