Článek
"V oblasti řádí bouřky a viditelnost je velmi nízká, což ztěžuje pátrání ze vzduchu. Najít a vyzvednout těla je stále složitější," uvedl generál brazilského letectva Ramón Cardoso. „Šance, že by se podařilo vyzvednout všechny těla pasažérů letu Air France je velmi vzdálená,“ dodal ještě pro New York Times. Na palubě airbusu bylo 228 lidí, po čtvrtku se počet vyzvednutých těl zvýšil na 44, šestnáct jich již bylo převezeno na pevninu, kde má probíhat identifikace.
Brazilská armáda bude pátrat po tělech zemřelých pasažérů a členů posádky nejméně do 19. června. Příští týden se velitelé akce sejdou a zhodnotí, zda má cenu pokračovat v pátrání až do 25. června.
Tělo, které se ponoří do hlubin, vynesou na hladinu plyny, které vznijkají při rozkladu. Ty ale postupně vyprchají a tělo se poté ponoří zpět do hlubin, už nikdy nevyplave. Část těl u hladiny mohou navíc poškodit žraloci.
Pátrání po příčinách havárie pokračuje
Za nejpravděpodobnější příčinu u nehody se považuje selhání rychloměrů. Airbus A330 má tři pitot statické trubice, které zjišťují rychlost letu pomocí rozdílu tlaku. Automatický systém varovných hlášení jako první informoval o faktu, že každá dává diametrálně odlišný údaj. Následně byl proto vypnut autopilot. Francouzští vyšetřovaleté ale odmítli potvrdit, že by selhání rychloměrů skutečně bylo příčinou pádu stroje, který se zřejmě rozpadl ještě ve vzduchu.
Výrobce Airbus ve středu odmítl, že by všechny stroje řady A330 a A340 dostaly zákaz vzlétnout, jak spekulovala média. Podle firmy šlo o dezinformaci, uvedl Wall Street Journal.
„Proč nebyly stroje ponechány na zemi? Mohli bychom se této katastrofě vyhnout?“ ptala se advokátka pozůstalých Sophie Bettaiová.
Do vyšetřování se nyní zapojily i rodiny pozůstalých, které se obávají, že příčiny havárie budou utajeny, a výrobce nepodnikne adekvátní kroky.