Omaru Khanovi, osmnáctiletému studentovi střední školy v Orange County na jihu Kalifornie, bylo zřejmě jasné, že se svými studijními výsledky sotva může pomýšlet na přijetí na některou z prestižních univerzit. Rozhodl se proto vylepšit si své hodnocení sám.

Za pomoci klíče, který odcizil jednomu z učitelů, opakovaně vnikl do školy a z místní počítačové sítě získal zadání testů. Na školní počítače pak nainstaloval programy, které mu umožnily vzdálený přístup do systému. Zároveň si opatřil přístupová hesla pedagogů.

Poté Khanovi stačilo pouze změnit si ve školním systému hodnocení svých testů na A (výborné), což by zvýšilo jeho šance na přijetí na univerzitu. S ohledem na to, že tuto změnu udělal u všech svých testů, stal se učitelům podezřelý. Jeden z nich si totiž pamatoval, že Khana přistihl při opisování a dal mu tedy hodnocení F (neprospěl).

Ukradená zadání testů rozesílal spolužákům

Khana začala vyšetřovat policie, která u něj nalezla odcizená zadání testů i další důkazy. V průběhu vyšetřování vyšlo najevo, že tato zadání emailem rozeslal i řadě spolužáků. Student byl následně obviněn z vloupání, krádeže a počítačových podvodů. Celkem ho policie viní z 69 deliktů, kterých se měl dopustit od ledna do května letošního roku. Za všechny skutky mu hrozí až 38 let vězení.

Spolu s Khanem je stíhán i jeden z jeho spolužáků, který mu pomáhal. Usvědčily jej záznamy SMS, jež si mezi sebou psali. Za spolupachatelství mu hrozí až tři roky vězení.

Policisté také zjistili, že Khan si postup, při němž změnil hodnocení testů, vyzkoušel nejprve na tuctu svých spolužáků. Poté, co se ujistil, že vše funguje, vrátil jejich výsledky do původní podoby a věnoval se již pouze vylepšování svých studijních výsledků.