Při reversu je tok výfukových plynů z motorů obrácen do směru pohybu letadla, což pomáhá při brzdění stroje na přistávací ploše. Inženýři společnosti S7, které letadlo patřilo, podle listu přitom potvrdili, že se před odletem airbusu z Moskvy na reversním zařízení pracovalo.

Komsomolskaja pravda dále s odvoláním na výrobce - firmu Airbus - napsala, že je možné, aby letadlo přistávalo také pouze s jedním fungujícím reversním zařízením. V Irkutsku byla ale situace o to složitější, že dráha byla po dešti mokrá.

Ruské úřady v úterý upřesnily počet obětí tragédie, při níž stroj vyjel z dráhy a narazil do budovy, kde se vzňal. Podle posledních údajů zahynulo v letadle 125 lidí. Na palubě bylo přes 200 lidí.

Moskevská vláda uvažuje o stavbě nového irkutského letiště. Premiér Michail Fradkov připustil, že v tomto sibiřském městě by mohla vzniknout zcela nová přistávací dráha několik kilometrů za městem, již by zaplatila vláda. Současné letiště leží prakticky na okraji zástavby.