Článek
Billboardy krému Vichy proti celulitidě zmizely z trasy papežovy cesty. L'Oréal Polska na poslední chvíli strhl nebo přelepil ve Varšavě a Krakově na 150 billboardů, na nichž bylo vidět zadeček a stehna modelky. "Nepovažujeme reklamu za neslušnou, ani za pohoršující, avšak nechceme se dotknout cítění věřících," vysvětlil generální ředitel Cosmetique Active L'Oréal Polska Pierre Plassard. "Po dobu papežovy návštěvy zacloníme naše billboardy," řekl novinářům. Kosmetický koncern podlehl nátlaku diskutujících na katolickém internetovém portálu Fronda.
Církvi však více než modelčina stehna vadí plakáty na film Šifra Mistra Leonarda. Označuje je za provokaci a žádá jejich zakrytí alespoň během návštěvy. "Plakáty na trase, kterou pojede Benedikt XVI., jsou čistou provokací," tvrdil kněz Wieslaw Nieweglowski z výboru připravujícího papežovu cestu. Distributor filmu United International Picture však nenásledoval příklad L´Oréalu. "Na harmonogramu reklamní kampaně filmu nezmění nic ani papežův pobyt," řekl šéf marketingu UIP Piotr Pytel.
Káže vodu, pije vino
Polská vláda sice nařídila prohibici ve městech, která papež navštíví, ale polský tisk uvedl, že zákaz se netýká všech - nejlepší víno bude pít Benedikt XVI. "Budou se podávat italská vína, červená a bílá," prozradil spolupracovník Giancarla Russa, oficiálního kuchaře polského episkopátu.