Soudce Christophe Regnard se rozhodl Perriera obvinit po jedenáctihodinovém výslechu. Francouzská justice obdržela zprávu komise odborníků, podle níž Concorde neodpovídal bezpečnostním nárokům.

Concorde společnosti Air France havaroval bezprostředně po startu poté, co najel na kovovou lamelu, která odpadla z letounu DC-10 společnosti Continental Airlines startujícího před ním. Lamela roztrhla pneumatiku supersoniku, kousky pryže z pneumatiky pak prorazily  palivovou nádrž v křídle. Palivo vzplálo. Nehoda, při níž zahynulo 113 lidí, vedla k zastavení provozu tohoto typu nadzvukových letadel.

Výrobce prý o slabině věděl

Ředitel odpovědný za Concorde ve firmě Aérospatiale v letech 1978 až 1994 Henri Perrier podle vyšetřovatelů věděl o nedostatečné ochraně palivových nádrží v křídle stroje, ale nic neudělal pro odstranění tohoto nedostatku. Podobné obvinění se prý vznáší nad dalšími třemi představiteli společnosti Aérospatiale a třemi vedoucími z civilní letecké správy DGAC.

Kvůli nehodě byli již dříve obžalováni dva zaměstnanci americké společnosti Continental Airlines, z jejíhož letadla DC-10 lamela upadla.