V rychlíku na lince Hamburk-Mnichov cestovalo v době nehody 170 lidí. Nehoda se stala v sobotu kolem 21:00 SELČ, krátce před výjezdem soupravy z jedenáctikilometrového landrückenského tunelu, který je nejdelším železničním tunelem v Německu. Stádo ovcí se totiž zatoulalo přímo do tunelu a vlak do něj v plné rychlosti narazil, deset z 12 vagonů přitom vykolejilo.

Záchranáři po nehodě ze soupravy všechny pasažéry evakuovali a ty nezraněné odvezli z místa autobusem. Záchranky do okolních nemocnic rozvezly 23 zraněných, 19 z nich bylo opět propuštěno po ošetření lehčích úrazů, například řezných ran a pohmožděnin.


Havárie rychlovlakuZáchranáři a policie na místě haváriefoto: ČTK/AP

Mluvčí společnosti Deutsche Bahn sdělil, že provoz na trati byl přerušen. Kvůli vážnému poškození tunelu i kolejí budou mít spoje, které tuto trať využívají, i v příštích dnech výrazné zpoždění.

Při srážce uhynuly dvě desítky ovcí. Z televizních záběrů bylo jasně vidět velké množství mrtvých zvířat, která lemovala obě strany trati. Policie už zahájila vyšetřování, aby zjistila, jak se ovce do tunelu vůbec dostaly. Vyslechla přitom i majitele stáda, který byl ale v šoku.

Před deseti lety zahynulo 101 lidí 

Nejtragičtější nehoda vlaku ICE se stala v červnu 1998 poblíž města Eschede. Rychlovlak jedoucí z Mnichova do Hamburku zde vykolejil v rychlosti 200 km/h a při nehodě zahynulo 101 lidí.

Příčinou byl zlomený rám kola vlaku. 14 vagónů soupravy tehdy narazilo do mostu u utrati. Osm desítek lidí se navíc zranilo.

Třetí generace rychlovlaku ICE může dosáhnout až 300kilometrové rychlosti v hodině. V některých soupravách je také připojení k internetu. Vlak nejezdí pouze po německém území, ale také do Curychu, Vídně, Bruselu, Amsterdamu nebo například do Paříže.

Intercity Express (ICE) na nádraží v německém Frankfurtu nad MohanemVlak Intercity Express (ICE)foto: ČTK/AP

K neštěstí na železnici došlo v sobotu také v Česku. Osobní vlak jedoucí z Mostu do Klášterce nad Ohří v Chomutově srazil a usmrtil muže. Okolnosti úmrtí vyšetřovatelé zkoumají, vina není na straně Českých drah, řekl mluvčí Drážní inspekce Zdeněk Neusar. Provoz na trati podle něj nebyl přerušen, jezdilo se po jedné koleji.