Odkud získáváme většinu informací o dění doma i ve světě? Kdo rozhoduje, o čem se veřejnost dozví, a o čem ne? Kdo určuje způsob, jakým budou informace podány, a tím nás do jisté míry „navádí“, jak je máme vnímat? Souhrnně řečeno – média.

A co když se dostanete „na druhou stranu“ médií a namísto „pouhým“ divákem se stanete aktérem (nebo byste se jím rádi stali)? Ať už se zabýváte čímkoli, média mohou být velmi dobrý přítel, ale mohou také ublížit. Vytváří váš obraz, který budou vnímat miliony diváků, čtenářů či posluchačů. A vy samozřejmě chcete, aby ten obraz byl co nejpříznivější. Jak to zařídit?

Jedním ze způsobů je dnes velmi populární mediatraning – školení, které vás naučí, jak komunikovat s veřejností prostřednictvím sdělovacích prostředků. Mediatraining vám například pomůže zorientovat se ve světě médií, dozvíte se při něm, jak se připravit na události či situace, u kterých se očekává, že vyvolají zájem médií, či na veřejný projev (jako je rozhovor se zástupcem médií, televizní natáčení apod.), naučíte se, jak zvládat negativní pozornost médií a mnohé další.

Trénink ušitý na míru  

Mediatraining nabízí obvykle jako součást svých služeb public relations agentury. Ty nabízí trénink „ušitý na míru“ potřebám klienta. V rámci školení má klient mimo jiné možnost konzultace s odborníky z různých oblastí médií (televizní, tištěná, internetová), experty na komunikaci i například vizážisty.

Součástí školení bývá také praktický trénink důležitých komunikačních dovedností. „Našim klientům se snažíme napomoci nalézt cestu ke zvýraznění vlastní kvalitní image a naučit je, jak se pro média stát vyhledávaným partnerem,“ říká Jan Vávra, ředitel Ariston PR, jedné z komunikačních agentur, které se na realizaci mediálních tréninků specializují.