Finský výrobce prémiových pneumatik Nokian Tyres už běžně do pneumatik pro vozy SUV dává aramidová vlákna. Však se také označují logem neprůstřelné vesty.

Když totiž pneumatika najede třeba na hranu obrubníku, tak se na rozdíl od klasické ve většině případů neprorazí. Stejnou odolnost vykazuje i při nájezdech na ostré kameny.

Aramidová vlákna se používají rovněž v letectví a ve zbrojním průmyslu. Proto nepřekvapí, že BMW Group homologoval zimní pneumatiku Nokian WR D4 jako originální výbavu pro vozy BMW X1.

Vyloženě pneumatiku budoucnosti bez nutnosti huštění nedávno představila i Toyota. Pneumatiky neobsahující vzduch by měly být určeny pro elektromobily. Toyota je ukázala na veletrhu v Tokiu na koncepčním vodíkovém automobilu Fine-Comfort Ride určeném pro rodiny.

Tento vůz je vybaven čtyřmi elektromotory samostatně pohánějícími každé kolo. Proud k pohánění motorů se průběžně vytváří ve vodíkových palivových článcích.
Snížení hmotnosti pneumatik má pak vyvážit větší hmotnost trakčních baterií.

Zatím ještě plné pneumatiky váží stejně jako standardní pneumatiky plněné vzduchem. Hlavní inženýr Toyoty Takao Sato předpokládá, že technologický postup přinese snížení hmotnosti každé pneumatiky o pět kilo, to je o 30 procent. Díky tomu se celková hmotnost vozu sníží o 20 kg. Tohoto cíle se má dosáhnout do roku 2025.

Návrat k loukotím, ale z lehkých plastů

Firma Sumitomo Rubber Industries, která se zabývá výrobou plných pneumatik a jejich testováním na malých elektrických automobilech, má za to, že první komerční produkt bude k dispozici již v roce 2020.

Plné pneumatiky se v současnosti využívají v malých užitkových vozidlech, jako jsou sekačky na trávu, golfové vozíky nebo malé rekreační terénní vozy. O toto řešení mají zájem ale i další výrobci automobilů.

Michelin zase pro výrobu „věčných“ pneumatik testuje technologii 3D tisku. Kola s „loukotěmi“ na bázi vrstvených pryskyřic se objevují i na konceptech bicyklů.