Studie: Po jaderném útoku na město je lepší evakuaci odložit

V případě jaderného útoku na větší městskou zástavbu v USA by se bezprostředně evakuovaní lidé ocitli ve větším nebezpečí, že budou více ozářeni, než jednotlivci, kteří by zůstali uvnitř budov či v podzemních prostorách. Vyplývá to ze studie analytiků Stanfordovy univerzity, o níž informoval server Global Security Newswire.

Podle vědců by v případě útoku, o němž se nevědělo v dostatečném předstihu, došlo k ucpání únikových cest a dlouhodobému přímému vystavení obyvatel radiaci. „Logistické výzvy evakuace se zdají být nad našimi současnými možnostmi,“ uvedl jeden z autorů studie Lawrence Wein.

Minulé výzkumy s použitím komplexních matematických výpočtů už naznačily, že by záchranáři potřebovali 12 až 48 hodin po jaderném útoku k vytyčení únikových cest a americká vláda by byla schopná reagovat za 24 hodin. Plná reakce federálních úřadů by se dala očekávat asi 72 hodin po úderu.