Hlavní obsah

Do projektu EU peníze školám se jich zapojilo 1500, dotace dorazí v červenci

Právo, ťas

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Do projektu EU peníze školám, který mimopražským základním školám nabízí možnost získat s minimálními náklady a zanedbatelnou administrativou celkem 4,5 miliardy korun, se už přihlásilo 1500 škol a další rychle přibývají. Prvních 400 základních škol obdrží dotaci již koncem července.

Foto: , Novinky

Ilustrační foto

Článek

Výzva EU peníze školám je financována z Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Byla spuštěna 18. května 2010 a jejím cílem je dát základním školám sídlícím mimo Prahu možnost získat dotace například na zkvalitnění výuky matematiky, přírodních věd, cizích jazyků nebo čtenářské gramotnosti.

„Dotace Evropské unie provází mýtus, že podání žádosti musí být nutně složité a spojené s náročnou administrativou. V případě EU peníze školám tomu tak není. Škola pouze vybere aktivity, na které chce získat dotaci, a ty se pak samy načtou do speciálního elektronického formuláře. Díky zjednodušenému procesu mohou být projekty z naší strany i rychle schváleny,“ vysvětluje ministryně školství Miroslava Kopicová.

90 procent žádostí je bez chyby

Jednoduchost a úspěšnost výzvy EU peníze školám dokládá také fakt, že od května, kdy se výzva rozběhla, se do projektu zapojilo již téměř 1500 škol. V systému Benefit 7 již žádost přes elektronický formulář podalo více než 400 základních škol a dalších 1000 žádostí je rozpracováno. Bez chyby je 90 % všech doposud podaných žádostí. Navíc i v případě, že žadatel udělá formální chybu, není nic ztraceno – má možnost žádost opravit. Největší zájem mají školy o šablony v oblasti ICT, jazyků a přírodních oborů.

Celý proces podání žádosti si pochvalují také samotné školy. Jana Krauseová ze Základní školy Broumovská v Liberci říká: „Vyplnění samotné šablony je velmi jednoduché, s tím jsme žádný problém neměli. Tady u nás šli všichni do projektu s nadšením, umožní nám totiž dopřát žákům kvalitnější zázemí pro vzdělávání. Získáme nejen lepší školní vybavení, ale budeme moci i dělit výuku, což povede k individuálnějšímu přístupu k žákům. Například při přírodovědných předmětech tedy budou žáci rozděleni na dvě skupiny a budou se tak moci více věnovat různým pokusům.“

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám